‍ ‍ ‍ ‍ کودکان بهترین سفیران حفاظت از محیط زیست هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پیچیدگی‌های معضلات محیط زیستی دنیای امروز، پرورش نسل آگاه و حافظ محیط زیست، یک ضرورت است.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در آستانه هفته ملی کودک گفت: در پیچیدگی‌های معضلات محیط‌زیستی دنیای امروز، ایجاد فضایی برای کودکان و نوجوانان به منظور شناخت و درک حساسیت خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند، بسیار ضروری است.

شهرام احمدی افزود: کودکان بهترین سفیران حفاظت محیط زیست برای نسل آینده هستند و حتی می‌توانند در آگاه‌سازی خانواده خود نقش موثری داشته باشند.

وی تصریح کرد: نهادینه شدن رفتارها و هنجارهای صحیح در همه موضوعات اجتماعی به ویژه در شیوه برخورد و رفتار صحیح با محیط زیست و طبیعت، از سنین کودکی و با فراهم آوردن شرایطی که عشق و علاقه را به صورت خودجوش در آن ها ایجاد کند، رخ می‌دهد.

احمدی ابراز امیدواری کرد که همچون گذشته با افزایش هم افزایی و همکاری‌ها میان مجموعه آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست، بتوانیم نقش موثری در تربیت نسل حافظ و دوستدار محیط زیست ایفا کنیم.

هفته ملی و روز جهانی کودک طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در سراسر کشور و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» و با عنوان یادواره شهید لندی آغاز به کار خواهد کرد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =