ارائه تسهیلات اشتغال و توسعه روستاهای یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان یزد گفت: روستاییان با فراگیری نرم افزارهای موجود می‌توانند به کسب و کار خود رونق بخشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدرضا پاکدل در کارگاه یک روزه استانی به صورت ویدئو کنفرانس در مهریز برگزار شد از فراهم شدن بسترهای لازم برای توانمندسازی روستاییان در حوزه اشتغال و کسب و کارهای جدید خبر داد و گفت: ۵۹۰ روستا و آبادی در سطح استان به شبکه ملی و اینترنت پرسرعت متصل هستند و می‌توانند برای کسب و کار و نیازهای روزمره و مجازی، اینترنتی و آموزش و گردشگری و... از این شبکه‌ها استفاده کنند.

پاکدل افزود:تلاش کردیم در کارگاه یک روزه مجازی، پلتفرم‌ها و نرم افزارهای موجود حوزه کسب و کار در همه شهرستان‌های استان ویژه کارآفرینان معرفی و آموزش داده شود تا روستاییان به کسب و کارشان رونق بخشند تا در آینده شاهد مهاجرت معکوس به روستا و رونق بیشتر روستاها باشیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هم با اشاره به حمایت از روستاییان با پرداخت تسیهلات اظهار داشت: امروز ظرفیت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و دستگاه‌های امدادی (کمیته مداد و بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید و تبصره ۱۶) با ارائه تسهیلات به مردم روستاها کمک کار آن‌ها هستند.

زارع تصریح کرد: ایجاد اشتغال در روستاها گامی موثر در زمینه تولید و توسعه پایدار در روستاها می‌باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان نیز از پرداخت تسهیلات به اقشار با درآمد متوسط و پایین برای اشتغال و توسعه روستاها خبر داد و گفت: تسهیلات ویژه مشاغل خرد و خانگی به ازای هر نفر شغل جدید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان ویژه این قشر پرداخت می‌شود.

شجاعان ادامه داد: تسهیلات به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت هفت ساله است و محدودیت در پرداخت نداریم و به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =