امیرعبداللهیان: نصرالله بزرگ‌ترین رهبر سیاسی منطقه است

ایسنا نوشت: وزیر خارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه المنار، به آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه ایران در گفت وگو با شبکه المنار تاکید کرد که سردار شهید قاسم سلیمانی یک قهرمان جهانی در جنگ با تروریسم بود و سربازان شهید سلیمانی در کنار نیروهای مسلح و ملت عراق و سوریه و لبنان و همچنین حزب الله فداکاری های زیادی کردند.

وی گفت که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بزرگ‌ترین شخصیت ملی در لبنان و بزرگ ترین رهبر سیاسی در منطقه است زیرا او همواره در خط مقدم مبارزات حضور داشته و بزرگ‌ترین شخصیت تامین کننده امنیت و حاکمیت برای لبنان است. من در گفت‌وگو با خبرنگار آمریکایی به او گفتم که شما آمریکایی ها به جای مقابله با سید حسن نصرالله باید به او مدال بدهید زیرا او حتی بخشی از امنیت شما در آمریکا را تامین می کند و برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه تلاش می کند.

امیر عبداللهیان در ادامه با اشاره به تشکر سید حسن نصرالله از حمایت های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایران یک کشور بزرگ است و علیرغم شرایط سخت و فشارهای آمریکا آماده هرگونه کمک به لبنان است. 

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که تهران علیرغم برخی مخالفت ها و حتی مخالفت نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با واردات سوخت از ایران چگونه این حمایت ها را تقدیم می کند، گفت: چیزی که برای ما مهم است استقلال و حاکمیت لبنان است، بنابراین ما به عنوان دوست لبنان به این کشور پیشنهاد می کنیم که ایران آماده حمایت در زمینه فراهم کردن زیر ساخت و غذا و دارو و زمینه های دیگر است.

وی تاکید کرد که حاکمیت لبنان برای ایران بسیار مهم است و حمایت های ایران از مقاومت در همین راستا است.

امیرعبداللهیان درخصوص حضور آمریکا در منطقه نیز تاکید کرد که خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه امری حتمی است و خود آنها نیز این را می‌دانند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =