حمله تند یک نماینده به مخالفان طرح حمایت از کاربران فضای مجازی/ اینترنت ربطی به این قانون ندارد

برنا نوشت: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس گفت که شفافیت آرا بحث بسیار مهمی است ولی بیشتر از آن‌که به شفافیت نمایندگان توجه داشته باشیم، باید شفافیت را برای کل کشور عملیاتی کنیم، شفاف‌ترین آرا در کل کشور را نمایندگان دارند.

«بیژن نوباوه وطن»، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گویی در رابطه با «طرح حمایت از کاربران فضای مجازی» گفت: پس از آن که در روز گذشته، هیات رئیسه کمیسیون حمایت از کاربران فضای مجازی مشخص شد، کار عملیاتی کمیسیون در هفته جاری کلید می خورد و جلسات آن آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: کسانی که نسبت به این طرح هجمه‌هایی را وارد می‌کنند به ضرس قاطع یا اصلا طرح را نخوانده اند و اطلاعی از آن ندارند و یا کسانی هستند که در پازل دشمن بازی می‌کنند و به دنبال این نیستند که قانونی برای اینترنت شکل بگیرد زیرا می‌خواهند ضد قانون عمل کنند و افراد آزادی هستند که فساد و فحشا ایجاد می کنند به همین دلیل، با این طرح مخالفت می کنند. 

نوباوه مطرح کرد: افراد نگران این طرح بدانند که اینترنت ربطی به این قانون ندارد. این حمایت از حقوق کاربران است اصلا بحث زیرساختی ندارد و در راستای این است که اگر اهانت و هتک حرمتی صورت گرفت و حیثیت کسی ریخته شد، حق کسی ضایع نشود درست است که پلیس فتا در این موارد پیگیری هایی را انجام می دهد اما در بسیاری مواقع هم به بی قانونی برمی‌خورد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوسازی‌های زیادی علیه این طرح انجام می‌شود. در جایگاه نماینده مردم به دنبال این هستیم که حقوق مردم پایمال نشود. اگر دولت الکترونیک شکل نگیرد اصلا دولت نمی تواند کاری از پیش ببرد.

او با اشاره به طرح شفافیت آرا گفت: شفافیت آرا بحث بسیار مهمی است ولی بیشتر از آنکه به شفافیت نمایندگان توجه داشته باشیم، باید شفافیت را برای کل کشور عملیاتی کنیم، شفاف‌ترین آرا در کل کشور را نمایندگان دارند. باید علاوه بر مجلس عملکرد دولتمردان در همه زمینه ها شفاف شود، مثلا شما وام می دهید لیست آن را بگذارید و شما تقاضا می دهید لیست آن را بگذارید.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    6 0
    بله شفافیت آرا بحث بسیار مهمی است، لطفا آسیاب به نوبت؛ جناب نماینده محترم شما باید نماینده مردم باشی نه نماینده طراح طرح موسوم به صیانت
  • احمدیان IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    6 0
    این همان دیواری است بین مردم وشبکه مجازی کشیده می شود ./.
  • رضا GB ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    10 0
    شما نگران دین و ایمان مردم نیستین، نگران افشای ناکارآمدی تان هستین.