روایت مشاور فرماندهی کل قوا از برتری نیروهای مسلح ایران در جهان

مهر نوشت: مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: نیروهای مسلح از منظر دانش، درک شناخت وضعیت در بین ارتش‌های منطقه در بالاترین جایگاه قرار دارند.

سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش که با حضور روسای ادارات تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش و نیروهای چهارگانه برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه و حتی سطح جهانی از منظر دانش و درک شناخت وضعیت در بالاترین سطوح در میان همه ارتش‌های منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما دارای هوشمندی، عزم و اراده هستند افزود: ما باید درک درستی از وضعیت، ظرفیت، امکانات و قابلیت‌ها را در درون سازمان و سیستم خودمان ایجاد کنیم و مورد استفاده قرار دهیم که در یک وضعیت برتر و تعیین کننده نسبت به دشمنان قرار داشته باشیم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در صنایع دفاعی تمامی دستاوردهای نیروهای مسلح را به برکت حضور فرماندهی معظم کل قوا در صدر این نیروها دانست و تصریح کرد: امروز پویایی نیروهای مسلح به برکت مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا است، این توانمندی که در مجموعه خودکفایی و حتی در حوزه‌های عملیاتی، سازمانی و آموزشی نیروهای مسلح وجود دارد کمتر در سازمان‌های دیگر مشاهده می‌کنیم.

سردار دهقان اظهار کرد: نوع نگاه که همواره زمان را سعی می‌کنیم ذخیره کرده و یا پیشتازی کنیم و گام‌های بلند را در بازه زمانی کوتاه برداریم و آن راهبرد اقدامات میان برد، مولفه ای است که مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را متفاوت و متمایز کرده است.

وی تحریم‌های دشمنان را نعمت و برکت خواند و گفت: ما با شعار: «ما می‌توانیم» باورمندانه باید به موضوعات نگاه کنیم. سد غیر قابل پشت سر گذاشتن معنی و مفهوم ندارد و توان نیروی انسانی نیز محدودیتی ندارد.

وزیر اسبق دفاع خاطرنشان کرد: امروز و فرداها باید به این نکته توجه کنیم که فناوری‌های جدید همه صحنه‌های نبرد را تغیر می‌دهد و نیز موجب می‌شود تهدیدات و درگیری‌ها متفاوت‌تر شود.

روایت مشاور فرماندهی کل قوا از برتری نیروهای مسلح ایران در جهان

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: تا امروز ما با انتخاب راهبرد نامتقارن و جنگ نامتقارن و حتی در جنگ کلاسیک به لطف خدا توانسته‌ایم در سطحی بالا خود را حفظ کرده و به نقطه بازدارندگی برسیم، حفظ این بازدارندگی فعال از دل سیستم‌های خودکفایی و تحقیقاتی بیرون می‌آید.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح و ارتش وضعیت خوبی دارند، آنچه که امروز به ما برتری می‌دهد و در صحنه نبرد ما را جلو می‌برد تشخیص و تمرکز روی اولویت‌ها است، مهم این است که چقدر می‌توانیم صحنه نبردهای آینده را با ظرفیت‌های تحقیقاتی گره بزنیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز ظرفیت صنعتی، تولیدی و دانشی کشور مهم و در یک وضعیت کاملاً سطح بالا قرار دارد، اگر چه در حال حاضر وضعیت‌های علم و فناوری دفاعی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده اما باید عملیاتی شود.

سردار دهقان با اشاره به اینکه فرزندان ملت در نیروهای مسلح عاشقانه و با روحیه جهادی کارهای بزرگی انجام داده‌اند، گفت: دستاوردهای جدید که امروز در سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش ارائه شد محصول دانش تحقیقاتی و در بازه زمانی بسیار کوتاهی انجام شده است.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =