ورود هیات بلندپایه نظامی ایران به کراچی/ فردا به قائداعظم ادای احترام می شود

ایرنا نوشت: هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست سردار سرلشکر باقری وارد «کراچی» شد.

سردار باقری و اعضای هیات بلندپایه نظامی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی "جناح" از سوی «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی و برخی از مقام های نظامی ارتش پاکستان مورد استقبال قرار گرفتند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه هیات نظامی ایران قرار است فردا برای ادای احترام به بنیانگذار فقید پاکستان از آرامگاه "محمدعلی جناح" معروف به قائداعظم بازدید خواهد کرد.

بازدید از ناوگان دریایی در کراچی نیز در برنامه چهارمین روز از سفر رسمی سردار باقری به پاکستان قرار دارد.

ورود هیات بلندپایه نظامی ایران به کراچی

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سه‌شنبه گذشته وارد اسلام‌آباد شد و طی سه روز گذشته با رهبران سیاسی-نظامی پاکستان دیدار کرد.

وی امروز پیش از ترک اسلام‌آباد با فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار و سپس به همراه اعضای هیات نظامی کشورمان از برخی از مراکز تولید صنایع دفاعی و نظامی در حوزه دریایی   هوایی این کشور نیز بازدید کرد

دیدار سردار باقری با فرمانده نیروی دریایی پاکستان/ امنیت دریایی بررسی شد

 سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» و اعضای هیات بلندپایه نظامی کشورمان در بدور ورود به محل دیدار در اسلام‌آباد، از سوی دریادار «محمد امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان مورد استقبال قرار گرفتند.

پس از مراسم استقبال رسمی از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نشست دوجانبه میان مقام‌های ارشد نظامی ایران و پاکستان با حضور اعضای هیات دو کشور برگزار شد.

سردار باقری و دریادار امجد نیازی پیرامون موضوعات مورد علاقه متقابل، آخرین وضعیت روابط برادرانه ایران و پاکستان از جمله سطح همکاری‌ها میان نیروهای دریایی دو کشور تبادل نظر کردند.

طرفین امنیت دریایی در منطقه و طیف گسترده‌ای از تحولات امنیتی دیگر را مورد بررسی قرار دادند.

سردار باقری با فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار کرد

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان، گامی رو به جلو برای تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور خواهد بود.

سردار باقری طی دو روز گذشته دیدار و رایزنی‌های فشرده‌ای با رهبران سیاسی و نظامی پاکستان انجام داد. وی به ترتیب با ژنرال باجوا فرمانده ارتش، ژنرال ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

در این دیدارها، بررسی آخرین وضعیت روابط دو کشور در ابعاد نظامی، امنیتی، راهبردی و راهکارهای توسعه این روابط مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

در این مذاکرات مسائل مهم مرتبط با توسعه امنیت مرزهای مشترک ایران و پاکستان، صلح و ثبات منطقه‌ای، جهان اسلام به ویژه ضرورت همفکری برای بازگشت صلح و امنیت در افغانستان‌ مورد بررسی قرار گرفت. همچنین یافتن راه‌های حل مسائل جهان اسلام شامل افغانستان‌ و یمن مورد تاکید قرار گرفت.

قرار است اعضای هیات نظامی بلندپایه کشورمان امروز از مجتمع تولید تسلیحات سنگین ارتش پاکستان و مرکز صنایع دفاعی نیروی هوایی این کشور نیز بازدید نمایند.

گفتنی است، فرمانده نیروی دریایی پاکستان اواخر مردادماه امسال در  جریان سفر رسمی به کشورمان و دیدار با امیر دریادار شهرام ایرانی، از نیروی دریایی ارتش ایران برای شرکت در رزمایش بین المللی دریایی امان (امن) دعوت کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =