به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در سراسر دنیا، تیم های فوتبال بخش عمده ای از درآمد خود را از طریق حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و حق برند تامین می کنند. در ایران اما این موارد عملا محلی از اعراب ندارد. در سال های اخیر صداوسیما عادت داشته پا روی حقوق تیم ها بگذارد و نه تنها حق پخش آن ها را پرداخت نکرده تا تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس در گرداب مشکلات مالی دست و پا بزنند، بلکه حالا با سانسور کردن تبلیغات روی پیراهن تیم ها عملا وارد فاز جدیدی از پایمال کردن حقوق تیم ها شده و با این کار فرصت درآمدزایی را از آن ها می گیرد.
در برنامه فوتبال برتر که پیش از بازی امشب(شنبه) پرسپولیس و الهلال عربستان روی آنتن رفت، صدا و سیما در اقدامی عجیب، تبلیغ روی پیراهن تیم پرسپولیس که متعلق به اسپانسر این تیم است را از روی پیراهن آنها پاک و به نوعی سانسور کرد!در حالی که تبلیغ روی لباس تیم عربستانی وجود داشت!
اقدام تعجب برانگیر صداوسیما مانع از دیده شدن اسپانسر تیم های فوتبال می شود و عملا اجازه نمی دهد تا آنها فرصت درآمدزایی داشته باشند.
۲۵۷ ۲۵۱
نظر شما