۰ نفر
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
سهام عدالت چقدر می ارزد؟

فارس نوشت: ارزش سبد سهام عدالت در هفته گذشته در مقایسه با هفته سوم مهرماه با افت ارزش مواجه شد که نگرانی‌هایی را برای افرادی که این سهام را در اختیار دارند، ایجاد کرده است.

سهام عدالت این روزها با چالش‌های جدی مواجه شده است. در حالی که شاخص کل بورس در هفته  گذشته رشد داشته است، ارزش سهام عدالت با کاهش ارزش مواجه شده است. این مساله را می‌توان به بی اعتمادی بازار سرمایه به نمادهای شاخص ساز مربوط دانست.

از دیگر سو، اخبار مختلفی که در مورد سهام عدالت منتشر می‌شود، امید فراوانی به افرادی که هنوز موفق به دریافت این سهام نشده‌اند، می‌دهد. در صورتی که بازار سرمایه بخواهد به روند فعلی ادامه دهد، می‌توان امیدوار بود که ارزش سهام عدالت نیز با رشد همراه باشد.

ارزش سبد سهام عدالت نسبت به روزهای اوج بازار در سال 99، در حال حاضر افت 38 درصدی را تجربه کرده است.

از سهام عدالت چه خبر؟

محمدرضا پور ابراهیمی در رابطه با موضوع جاماندگان سهام عدالت در هفته گذشته گفته است: هم‌اکنون جمعیت بسیار زیادی از جاماندگان سهام عدالت، تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه به رئیس‌جمهور درباره جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: این نامه به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

حسین امینی خواه، رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه ‌گذاری سهام عدالت کشور گفت: سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور در حال بررسی موضوع و اعلام تعیین تکلیف نهایی طرح جاماندگان سهام عدالت طی یکی دو هفته آتی است. موضوعی که در بحث طرح جاماندگان هم باید مدنظر قرار داده شود دو میلیون نفری هستند که کارت سهام عدالت در دست دارند و قبلاً به عنوان مشمول دریافت سهام عدالت شناسایی شده، ولی به دلیل مشکلات نرم‌افزاری در سرور مرکزی دبیرخانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی، اطلاعات آنها حذف شده است. لذا این عزیزان باید در بحث ثبت نام از جاماندگان اولویت داشته باشند.

دانش کاظمی، عضو شورای عالی بورس در مورد سهام عدالت می‌گوید: یکی از مهم‌ترین معضلاتِ بازار، سهام عدالت است و طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. این طیف بیشترین مشکلات بازار سرمایه را از آن خودکرده و بررسی مشکلاتِ آن‌ها از جمله مسائل مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و آن‌هایی که روش مستقیم سهام‌داری را برگزیده‌اند، باید موردنظر سازمان بورس و شورای‌عالی باشد.

سهام عدالت شما چقدر می ارزد؟

سهام عدالت در هفته پایانی مهرماه در مقایسه با هفته پیش از آن با کاهش 1.91 درصدی مواجه شده است. سهام عدالت 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته گذشته به ترتیب با کاهش ارزش 297 هزار تومانی، 358 هزار تومانی، 387 هزار تومانی و 728 هزار تومانی روبرو شده اند.

سهام عدالت چقدر می ارزد؟

سهام عدالت در 28 مهرماه که آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته بوده است، به ترتیب به میزان 9 میلیون و 581 هزار تومان، 11 میلیون و526 هزار تومان، 12 میلیون و 463 هزار تومان و 23 میلیون و 427 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

افرادی که برگه‌های سهام عدالت دارند، می‌توانند 60 درصد سبد خود را به فروش برسانند. اما در حال حاضر این فروش متوقف شده است.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =