لزوم توزیع عادلانه و منصفانه خدمات در نقاط مختلف شهر آبادان/ پرهیز اعضای شورا از بحث های بی حاصل

فرماندار ویژه شهرستان آبادان خطاب به شهردار جدید و شورای شهر بر لزوم توزیع خدمات شهری به صورت عادلانه و منصفانه در سطح مناطق مختلف شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آّبادان، سید زین العابدین موسوی ظهر امروز در آئین معارفه شهردار جدید آبادان که در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به انتصاب امام جمعه ی جدید آبادان وی را مردی از جنس مردم و آبادان خواند و اظهار کرد: امیدواریم در آینده ای که در پیش رو داریم، مسائل و مشکلات موجود در شهر با همکاری دستگاههای دولتی و غیردولتی، مردم و اقدامات متفاوت تر از گذشته

 ی امام جمعه جدید حل و فصل شود و در دولت سیزدهم که دولتی پرتلاش است بتوانیم تا آنچه که در آبادان از پس از جنگ تا امروز بر زمین مانده را رفع، به نفع مردم تمام و و رضایتمندی آنان را جلب کنیم.

وی افزود: شهرداری پیوندیست میان مطالبات عمومی مردم، انتظاراتشان و اقدامات دولت و انتخاب شهردار از شورای شهر می تواند سبب رضایتمندی و یا دلخوری آنان شود. اگر در شهرها و کشورمان نظام جمهوری اسلامی تمام تلاشش را برای خدمت به مردم وقف کند اما شهرداری نتواند خدمات شهری را به مردم ارائه دهد انگار هیچ کاری انجام نشده است آن هم در شهری مانند آبادان که توقع مردم پائین است و انتظارشان انجام کارهای اولیه است.

*انباشت مشکلات شهری حاصل اعمال مدیریت به دلخواهی

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمع آوری زباله ها، نخاله ها، آبهای سطحی و فاضلاب بیشترین دغدغه ی مردم است و آنها انتظار اجرای پروژه بی نظیر را در شرایط کنونی ندارند، تصریح کرد: در شهرهای دیگر و کلان شهرها مردم توقعات جدیدی دارند اما چون ما مسائل مقدماتی مان حل نشده هنوز توقع مردم در همان سطح است. آیا انجام بدیهیات در آبادان کار سختی است ؟ پس از جنگ تاکنون مسائل و مشکلات حوزه شهری هنوز حل نشده و زیرساختهای شهری که در زمان جنگ تخریب شدند به رغم بودجه های فراوانی که نظام به شهر سرازیر کرد، همچنان باقی مانده است این نشان می دهد که در حوزه ی مدیریتی مشکل وجود داشته و مدیریت دلخواه اتفاق نیفتاده و هر کاری که دلمان می خواهد انجام می دهیم و پاسخگو هم نیستیم. از سال ۶۸ تاکنون مشکلات انباشته و انباشته شده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: اگر دولت برای توسعه ی فاضلاب شهری به میزان ۲۸۰ کیلومتر اعتباری می هد و ۲۰۰ کیلومتر هم هنوز نیاز به مرمت و بازسازی دارد، انتظار می رود که پس از جنگ ۴۰۰ کیلومتر از شبکه دفع آبهای سطحی آنهم در سرزمینی که با حفر ۲ متر به آب می رسیم، ایجاد شود. اگر شهرداری در طول سالهای پس از جنگ تاکنون به طور متوسط سالانه ۵ تا ۶ کیلومتر کانال دفع آبهای سطحی اجرا می کرد اکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر کانال دقع آبهای سطحی در شهر داشتیم و با یکی دو بار بارش باران شهر دچار آبگرفتی نمی شد و آبهای سطحی به منهول های فاضلاب و در نهایت منازل مردم هدایت نمی شد.

به گفته ی موسوی؛ شهرداری بایستی یک جایی این مسئله را تعیین تکلیف کند و به توسعه ی شهری بپردازد و این در حالیست که شاهد رها شدن اطراف و اکناف شهر به حال خود هستیم.

وی افزود: زمانی آبادان شهری با بهترین امکانات بود اما اکنون شهری با توسعه در حاشیه هایش است که کسی در مقابل این حواشی مسئولیت پذیر نیست البته این وضعیت تنها در آبادان چنین است نه جایی دیگر در صورتی که طبق قانون بایستی شهرداری مسائل را دنبال و به انجام برساند.

*ادامه دار بودن ساخت و سازهای بدون مجوز در شهر

فرماندار ویژه شهرستان آبادان اظهار کرد: از جمله مشکلات در آبادان اینست که عوارض ساخت و ساز گرفته نمی شود و لذا هر کسی هر کجا دلش می خواهد بدون مجوز ساخت و ساز می کند. یکی از کارهای بر زمین مانده در آبادان عدم تعیین تکلیف وضعیت شهریی توسط شهرداریست. بافت فرسوده معلوم نیست چه زمانی قراره که تکلیفش مشخص و برای همیشه تمام شود. وجود این حجم از بافت فرسوده شهری در آبادان با هیچ کجا قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: هیچ برنامه ای پس از گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ برای آبادان وجود نداشته همانطور که شهرداری به حواشی شهر اهمیتی نمی دهد البته این مسئله مربوط به اکنون نیست و شهرداران قبلی نیز در بوجود آمدن شرایط فعلی دخیل بوده اند و حاصل آن وجود مناطقی مانند سلیچ در پیشانی شهر است که نماد بارزی از محرومیت و مظلومیت شهر آبادان است.

*در درون شهر آبادان همه چیز فرسوده و ناکارآمد است

فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: هر آنچه در درون شهر داریم فرسوده و ناکارآمد است چه رسد به حواشی شهر که حتی زبان از بیانشان قاصر است. بایستی شهرداری و شورا در این باره برنامه داشته باشند. شهر ما با این وسعت و جمعیت از داشتن حتی یک کشتارگاه محروم است و ما بایستی گوشت مورد نیازمان را از خرمشهر تامین کنیم. کشتارگاه یکی از واحدهای پیش پا افتاده شهرداریست و این واحد تعطیل است. بخشی از خدمات قابل ارائه در شهر توسط شهرداری برای رتق و فتق امور انجام می شود و بایستی از همین جا تامین شود و این در حالیست که این ملزومات از مرکز استان و یا تهران خریداری می شوند. با توجه به خسارت و مشکلات وارده بر مردم از بابت کرونا، بایستی شهرداری اجازه ی خرید و یا ورود حتی یک پیچ را از خارج شهر به واحدهای زیرمجموعه اش ندهد.

موسوی؛ گفت: بایستی در انجام امور مربوط به فضای سبز، پسماند، آسفالت، خیابان سازی و غیره از وجود پیمانکار بومی منطقه بهره برد اینکه از یک ارگان دولتی خاص بخواهیم که کارها را انجام دهد این کار به منزله ی نابودی پیمانکاران فعال در شهر است.

*پایان رفتارها و بحث های بی حاصل از سوی اعضای شورا

وی افزود: از اعضای شورا چه کسانی که به شهردار رای دادند و چه کسانی که رای نداند می خواهیم که به بحث های بی حاصل پایان دهند اما هر کجا که شهردار کارش را به درستی انجام نداد محکم و قاطعانه در مقابلش بایستند. تنفیذ حکم شهردار یعنی اعتماد نظام به وی و بایستی به آن احترام گذاشت و به رفتارهای بی حاصلی که همه چیز را به زیر سوال می برد و مدیریت شهرداری را ناکارآمد می کند، پایان دهید.

وی اظهار کرد: توزیع خدمات شهری بایستی عادلانه و منصفانه انجام شود که اگر چنین می شد سلیچ، ذوالفقاری، شطیط، علوانیه و امثال اینها وضعیت شان چنین نبود. عدالت در تقسیم ثروت شهری در میان مردم و مناطق انجام نشده است.

وی تصریح کرد: بایستی دست در دست یکدیگر دهیم و با استفاده از این فرصت به درد و مشکلات مردم رسیدگی کنیم. دولت از امسال شورا و شهرداری را با انرژی بیشتر به سمت حل مسائل استارت زده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان  در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با نصب و راه اندازی یک دستگاه آب شیرین کن ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی با هزینه کرد ۲ میلیارد تومان در اروندکنار آب در این شهر مرزی به پایداری رسیده و دیگر به آب نیازی ندارد و این اقدام را می توان برای ۳ ایستکاه روستایی و ۳ ایستگاه شهری نیز به انجام رساند و با استقرار ۶ دستگاه آب شیرین کن در این ایستگاهها برای همیشه مشکل آب شرب را به لحاظ کمی و کیفی حل کرد و برای آب مورد نیاز نخلستانها و دام ها نیز تلاش کرد به طور حتم مردم قدردان هستند.

*آبادان تنشنه ی شهرداری انقلابی و جهادیست

موسوی؛ گفت: ضمن تبریک انتخاب حسین حمیدپور به عنوان شهردار که پیشتر نیز امتحانش را در این تصدی پس داده، امید می رود تا با برنامه ریزی و اقدام برای تجارب ناکرده های آبادان وضعیت شهری را بهبود ببخشد.

وی افزود: رای شورا یعنی اعتماد مردم به شهردار، نظام و دولت و لذا بایستی برای رفع آنچه در شهرمان اعم از مبلمان شهری، فضای سبز، پسماند و غیره مورد تائید مردم نیست، تلاش شود. در دولت نگاه خاصی برای رسیدگی به وضعیت خوزستان و متعاقب آن آبادان وجود دارد و لذا بایستی همه دست به دست یکدیگر بدهیم و وضعیت آبادان را در موضوع منظر شهری نجات دهیم.

وی اظهار کرد: افراد زیادی با شعار خدمت به مردم آمدند و تلاش کردند اما کافی نبود. آبادان تشنه ی شهرداری انقلابی و جهادیست که وقت اش ۲۴ ساعته برای مردم باشد و در توزیع امکانات شهری نیز عدالت و انصاف را به خرج دهد و نگذار کارکنانش کم کاری کنند، جلو فساد را بگیرد و شعارهای درستی برای اداره آبادان داشته باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =