حفظ منابع طبیعی یک ارزش الهی است

امام جمعه شهرستان دامغان با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های منابع طبیعی پیوست فرهنگی و زیست محیطی دیده شود گفت : تخریب منابع طبیعی و ضایع کردن و از بین بردن آن حرام است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در دیدار با جعفر مرادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از حفظ منابع طبیعی به عنوان یک ارزش الهی یاد و افزود : در قرآن کریم به صیانت از منابع طبیعی سفارشات زیادی شده است و ما انسان ها باید در حفظ آن کوشا باشیم . 

وی اضافه کرد : بر اساس روایات و احادیث شکاندن شاخه درختی از درختان به مانند بال فرشتگان است که با توجه به تاکیدات آیات قرآن و روایات این موضوع حائز اهمیت بوده و مورد توجه قرار گیرد . 

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان با بیان اینکه ارزش منابع طبیعی وصف ناشدنی است تصریح کرد : درختکاری یک امر مقدس است و انجام این کار از اجر و پاداش فراوانی برخوردار است و باید برای ترویج و گسترش درختکاری فرهنگ سازی کنیم و اگر فرهنگ سازی نکنیم به مانند این است که کاری انجام نداده ایم . 

امام جمعه دامغان یادآور شد : باید تلاش کنیم ازروش های مختلف علمی و تبلیغی برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی استفاده کنیم و به کار گیریم . 

وی با تاکید بر مقابله و مبارزه با زمین خواری وقطع دست سود جویان در عرصه های منابع طبیعی گفت : پدیده زمین خواری و زمین خواران باید بر اساس قانون عمل شود و در مقابله و مبارزه با این پدیده اهتمام جدی داشته باشیم . 

در این دیدار جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت های این اداره کل در شهرستان دامغان در اجرای طرح‌ ها و برنامه ها ارائه داد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =