عضو شورای شهر تهران: در رزومه داماد زاکانی چیزی وجود ندارد که متناسب با حکم پدرزنش برای او باشد

روزنامه آفتاب یزد در باره انتصاب داماد زاکانی به سمت دستیاری شهردار تهران نوشت:برای بررسی این موضوع با اعضای شورای شهر ششم تماس گرفتیم.

سید احمد علوی در این خصوص که نظر اعضای شورا با انتصاب صورت گرفته در شهرداری تهران چیست؟ گفت:« در این خصوص بهتر است با سخنگوی شورا صحبت کنید، ما طی تعاملاتی که انجام دادیم به این توافق رسیدیم که در خصوص مسائل این چنینی تنها سخنگوی شورا صحبت کند!»

نفر دیگری که از بین بیست و یک عضو شورای شهر تهران پاسخگو بود علی اصغر قائمی بود. او گفت: «شورای شهر ششم در رابطه با انتصاب صورت گرفته نظریه رسمی اعلام نکرده است و هر کدام از دوستان یک نظریه شخصی دارند.»
وی تصریح کرد:« چند وقت پیش دکتر زاکانی ابلاغیه‌ای را صادر کردند که طی آن به کارگیری بستگان منع قانونی خواهد داشت، البته ظاهرا استثنایی در این ابلاغیه وجود دارد و آن هم این است که با تشخیص مدیریت منابع انسانی این کار امکان پذیر خواهد بود. حال اینکه خودشان خلاف ابلاغیه اقدام کرده‌اند یا خیر قابل بررسی است اما بخش مهمتر توجه به این است که انتصاب صورت گرفته آیا بر اساس شایسته سالاری بوده یا خیر؟ این موضوع باید برای اعضای شورا محرز شود. من به شخصه در رزومه داماد آقای زاکانی سابقه کار در حوزه انتصابی ندیدم یا اگر هم بوده خیلی مختصر بوده است. به نظر می‌رسد که این تصمیم با بی‌احتیاطی صورت گرفته است.»
او در خصوص اینکه اگر شایستگی داماد زاکانی برای اعضای شورای شهر محرز نشود می‌توانند دخالتی در عزل او داشته باشند گفت: «خیر، شورا اختیارات اجرایی ندارد و در چنین شرایطی اگر خلاف قانونی صورت گرفته باشد می‌تواند به شهردار تذکر بدهد و طبعا شهردار هم قانون را تبعیت خواهد کرد.»

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =