اشتاینمایر اوراق استعفا را تحویل مرکل داد

ایسنا نوشت:رئیس جمهوری آلمان اوراق استعفای رسمی آنگلا مرکل و وزیران کابینه او را تحویل داد و با این حال آنها به کارشان تا زمان تشکیل کابینه جدید ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس قانون با تشکیل پارلمان جدید که روز سه‌شنبه فعالیتش را آغاز کرد دولت سابق و صدراعظم آن مسئولیت خود را واگذار می‌کنند اما از آنجایی که احزاب آلمان در انتخابات اکثریت مطلق را به دست نیاوردند و تاکنون نیز در تشکیل ائتلاف ناکام بوده‌اند، رئیس جمهوری آلمان از آنگلا مرکل و اعضای دولتش خواسته تا هم‌چنان به کار خود ادامه دهند.

فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان در مراسم یاد شده گفت: در چهار سال گذشته اتفاقات فراوانی رخ داد. گفتن اینکه دوره قانونگذاری قبلی با توجه به وظایفی که باید حل می‌شد دشوار بود، کاملا وضعیت واقعی امور را منعکس نمی‌کند.

 به گفته اشتاینمایر، پاندمی کرونا جهان را زیر و رو کرد.

در ادامه رئیس جمهوری آلمان اشاره کرد: این مساله نیازمند تلاش منسجم و بزرگ از جانب شما و کل کشورها بود. چند سال گذشته شاهد تنش‌های بین‌المللی، بریگزیت پیچیده و دولت سابق آمریکا بودیم که نگرانی اندکی درباره نظم بین‌المللی و شراکت دو سوی اقیانوس اطلس داشت، یا بهتر بگوییم اصلا نگرانی نداشت. 

اشتاینمایر معتقد است: اتحاد داخلی اروپا همچنان بی‌ثبات است و مساله کاهش تنش‌ها و یافتن توازن منافع در اروپا همچنان یکی از اهداف اصلی هر دولت جدیدی خواهد بود.

رئیس کشور آلمان همچنین گفت که در چهار سال گذشته کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم در حال کناره‌گیری آلمان حدود ۶۰۰ قانون را به تصویب رساند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =