وجود مشکلات جدی در حوزه ی کانالهای دفع آبهای سطحی و فاضلاب در آبادان

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: در حوزه کانالهای دفع آبهای سطحی و فاضلاب مشکلات جدی داریم.

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان با بیان اینکه روز گذشته در محل استانداری خوزستان نشستی با وزیر کشور آن هم با حضور مسئولان آبفا استان داشت؛ اظهار کرد: در این نشست معضلات شبکه فاضلاب و کانالهای دفع آب‌های سطحی شهرستان به طور کامل برای وی شرح داده شد.

وی افزود: در طول ۳۲ سال گذشته نه تنها زیرساختهای فاضلاب ویران شده از جنگ به صورت مطلوب ترمیم و بازسازی نشد بلکه گسترش حوزه های شهری، ساخت و سازهای بی قاعده و برنامه، بدون توجه به ایجاد شبکه فاضلاب و کانالهای سطحی؛ سبب بروز مشکلات جدی در حوزه کانالهای سطحی شهری و شبکه فاضلاب شده است.

وی با اشاره به ارتفاع یک و نیم تا ۲ متری آبادان از سطح دریا، تصریح کرد: تلاقش بارندگی های یکی دو ساعته با مَد رودخانه، سبب بازگشت فاضلاب و آبهای سطحی به خانه ها می شود که متاسفانه در طول عمر دولت های مختلف مشکلات آبادان در این حوزه حل نشده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: آبادان نیاز به هزار کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن نیاز به بازسازی و اصلاح دارد و ۲۸۰ کیلومتر آن تاکنون توسعه و ایجاد نشده است.

موسوی؛ گفت: همین فاضلاب ناقص بایستی در زمان بارندگی کار دفع آبهای سطحی را انجام دهد که به سبب ظرفیت پایین شبکه فاضلاب؛ آبها سر از خانه های مردم در می آورد.

وی افزود: کانالهای فعلی دفع آبهای سطحی متناسب با نیاز آبادان نیست و همین مقدار فعال هم بیش از ۲۰۰ کیلومترش نیاز به بازسازی و اصلاح دارد و حدود ۴۰۰ کیلومتر نیز نیاز به توسعه شبکه دفع آبهای سطحی دارد که طرح اولیه آن در دست مشاور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کار لایروبی کانالهای سطحی و فاضلاب در دست انجام است و نیاز فوری به ۱۲ پمپ لجن کش ۸ اینچ برقی، ۱۵ پمپ sp و ۱۵ پمپ ۸ و ۱۰ اینچ دیگر داریم ضمن اینکه ۵ دستگاه ژنراتور برقی و  ۲ هزار متر لوله پلی اتیلن سایز ۴۰۰ نیز مورد نیاز است که لیست آنها تحویل معاونت عمرانی استانداری شده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان از سرریز فاضلاب ۳۰ متری ذوالفقاری از ذوالفقار ۲۱ تا ۳۴، کوی ولیعصر، هزاری ها و سیصدی ها و نهر چوسان، منازل کوی قدس از ایستگاه ۱ تا ۱۲، مکان پشت زیارتگاه سیدعباس به سمت کانال کارکوب زاده و سرریز فاضلاب تلمبه خانه ایستگاه ۲ کوی قدس به سمت کانال کنار پلیت و سرریز تلمبه خانه درمانگاه اقبال به سمت کانال دهداری و کوی رسالت به سمت بلوار دهداری به عنوان کانالهای دفع آبهای سطحی شهر نام برد و گفت: این مناطق در کمترین ریزش نزولات جوی مشکل ساز می شوند. سیستم دفع آبهای سطحی با فاضلاب آبادان لااقل در ۳۰ نقطه تلاقی دارد و مشکل ساز است.

موسوی؛ افزود: در چند ماه گذشته ۵ هزار و ۱۳۰ متر نیزار زدایی انجام،۲۶ سپتیک ایجاد و ۱۰۹ کیلومتر از کانالهای دفع آبهای سطحی لایروبی شد که امید می رود با دریافت پمپ ها و نصب آنها و اتمام  عملیات لوله گذاری۲۰۰ متر خروجی انتهای بوارده جنوبی و تانکفارم دیگر مشکلات سال گذشته را نداشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =