انتقاد روز گذشته احمد توکلی به اظهارات رئیس​جمهور در نشست خبری اخیرش، موجی از انتقادات را تا مرز اعلام رد صلاحیت وی در انتخابات آتی برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاین، این انتقادات را کاربران خبرآنلاین، در کامنت​هایی که برای مواضع توکلی گذاشته بودند، به ثبت رسانده​اند. از میان 18 نفری که کامنتهایشان خالی از توهین و افترا است و برای این خبر کامنت گذاشت​اند تنها سه نفر علنا از مواضع و انتقادات توکلی استقبال کرده و به او احسنت گفته​اند. کما اینکه «نادم»، در تایید سخنان توکلی که دو دولت احمدی​نژاد را قانون شکن​ترین دولت بعد از انقلاب خوانده بود، افزوده است: «و البته حرمت شکن ترین دولت». کاربر بدون نام دیگری هم چنی نوشته است: «باز خدا رو صدهزار مرتبه شکر که آقای توکلی تو مجلس هستن حداقل واقعیات رو می بینند و پیگیر امور دولت هستند سایر نمایندگان که گویی کارهایی مهم تر از رسیدگی به امور و مطالبات ملت دارند».

برخی مخاطبین هم توصیه​هایی به توکلی کرده و درخواست​هایی را از او برای پیگیری انتقاداتش به شکل علنی مطرح کرده بودند. از جمله کاربر بدون نامی که نوشته بود «اگر فساد مالی برایتان احراز شده چرا هیچ اقدامی انجام نمی دهید و اگر هم برایتان ثابت نشده که تهمت کار ناروایی است. پس اعتماد سازی برای مردم چه می شود». توصیه​هایی که گاه لحن گلایه هم به خود گرفته است. از جمله آنکه «محمد»، نوشته است: «اگر کسی دو سال پیش این حرف ها را گفت بود و همه تکذیب کرده بودند تکلیف چیه؟بی قانونی. بی برنامه‌گی. تصمیمات غیر کارشناسی»

سهیل هم خطاب به توکلی نوشته است: «آقای توکلی، پس کی از فضای حرف خارج می شید؟ چرا باید کار به اینجا بکشه؟ اگه چیزی یا چیزهایی بوده یا هست، چرا اقدامی نشده یا نمی‌شه؟ یه عده مخالف دولت حرف میزنن و دولت اونا رو بدخواهان خودش و سنگ انداز معرفی می کنه، خب از حرف خارج بشید و اقدام قانونی کنید تا معلوم شه حق با کیه دیگه!» سومین گلایه هم از سوی یک مخاطب بدون نام دیگری منتشر شده که نوشته است: «تا شما نماینده ها کاری کنید این 2سال ریاست جمهوری احمدی نژاد هم تمام می شه فقط بلدید حرف بزنید».

در دسته بندی کامنت​های مصاحبه توکلی، اظهارات محدودی هم دیده می​شود که بیشتر روی سخنشان با رئیس​جمهور است و نه توکلی به عنوان مرجع انتقاد کننده به آن. سعید در این باره نوشته است: «منم خیلی دوست دارم آقای رئیس جمهور سکوت را بشکنند و حرفهای دلشون را بزنند».

احسان هم پرسیده است: بالاخره قانونمندترین، سالمترین و سخت کوش ترین هست یا نیست؟ راستی درآمدها از 500 میلیارد دلار چقدر بیشتر شده(برای پیش بینی قیمت انگور شیلی پرسیدم.) کاربری هم که خودش را «نامشخص» معرفی کرده با کنایه نوشته است: «چرا همش میگین تخلف کرده همه چیز خوبه بیکار نداریم تورم هم نداریم روابط سیاسی با کشورها خوبه و ...».

مجموعه کامنت​های یاد شده، 10 نظر منتشره یعنی 55 درصد نظر کاربران مشارکت کننده در این خبر بود که یا علنا از توکلی حمایت کرده بودند و یا با توصیه به وی برای بیان شفاف​تر و ورود علنی​تر او را به ادامه این راه ترغیب کرده بودند.

اما در هشت کامنت که حدود 45 درصد مطالب منتشره است، به انتقاد از توکلی پرداخته شده است. انتقاداتی که گاه مرزها را در نوردیده و بوی خط و نشان کشیدن می​دهد. این نوع کامنت​ها معمولا بدون نام ارسال شده​اند. از جمله اینکه «توکلی دوره بعد اگر رد صلاحت نشی پانصد رای هم نخواهی آورد چون خودت هم نمیدانی وظیفه توی مجلس چیه» و «اگر احمدی نژاد سکوتش را بشکند به ضرر خیلی از شما نماینده مجلس ها تموم میشه ها!!!حرف هایی میزنه که ممکنه دیگه رای نیارید. اون وقت بیکار میشید». و یا حتی کاربری نوشته است:«شما که لالایی بلدید برید قانون نظارت بر نمایندگان رو که یه سال پیش رهبر پیشنهاد کرد رو تصویب کنید.حرف زدن و تهمت زدن خیلی راحته.در ضمن نظر شورای نگهبان درباره این مجلس رو هم بگید مردم بدانند.همه بد هستند فقط شما خوبید».

کاربری با نام«فاطمه» هم با لحنی خاص نوشته بود: «یکی گفته بود که تو دوره های قبلی مجلس آقای توکلی تخلفات دولتیان را می دیدند ولی شجاعت گفتن نداشتند!!!»

«ابو حیران» با لحنی که هم گلایه آمیز است و هم استهزاگونه آورده است: «آقای توکلی خوابتو خراب نکن لطفا آسوده بخواب. مرد حسابی این خلافها مگه کار امروز و دیروزه؟» مطایبه نویسی را کابر بدون نام دیگری اینگونه ادامه داده است که «آهان! پس معلوم شد «آقای رییس» احمد توکلی است!»

در میان این دست کامنت​های انتقادی «سیدهاشم» با نگاه منصفانه تری نوشته است: «و شما هم آقای توکلی منتقدترین نماینده بعد از انقلاب نسبت به دولت می باشید،یعنی این دولت هیچ نقطه مثبتی ندارد.مطمئناً اگر اینطور که شما میگوئید بود رهبر این را اعلام میکرد،در همینجا مشخص می شود که جنابعالی پیرو رهبر نیستید..... »

علیرضا هم با انتقاد از توکلی که چرا شفاف سخن نمی​گوید، افزوده است: این دولت خود را قانونمدار ترین می​داند. مگر رفتار دولت​های دیگر را می​توان به ورطه فراموشی سپرد مردم آگاهند و می​دانند. من هنوز تفقد ثم تعبد را ندیدم از دولت 10، پس منتظریم.

/2729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    دکتر توکلی اهل حرف بی حساب نیست
  • س ع ی د CA ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    تشکر میکنم از توجه به نظرات کاربران خبر انلاین الان هم روی حرفم هستم
  • عبدلله IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    آقای توکلی بهتراست به کارهای اصلی خودش به پردازدو به این به به وچه چه ها توجه نداشته باشد به اندازه کافی آب توی آسیاب دشمن هست خوب است به عاقبت کار هم اندیشیده شود.
  • سید مصطفی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    بیست تا دونه کامنت دیگه پنچاه درصد و چهل درصد کردن داشت؟!
  • asal IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام منم جزء 55 درصد بزارید به خدا آرزو به دل موندم یه نفر به ما هم بگه چه خبره اون وقت جار بزنند بصیرت بصیرت... همش این بد فردا همون خوبه بده یکی بگه چطور باید بصیرت داشت من که میگم مملکت و ول کنید بدهید دست اینا مثل گوشت قربانی
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    زنده باد توکی زنده باد حرف حق
  • kk IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    از مواضع آقاِ ی توکلی شدیدا" موافقم
  • بدون نام CA ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    آقای توکلی زمانیکه وزیر کار بود، تصمیم داشت بازنشستگی را از تامین اجتماعی حذف کند و ادعا می کرد که بازنشستگی حرام است.....قانون کاری هم که پیشنهاد داده بود همه حقوق را برای همه کس قائل بود بغیر از کارگر ... حالا از قرار معلوم ایشان در مرکز پژوهش های مجلس و از تریبون مجلس، همان شیوه و تفکر سابق را( البته در قالبی دیگر) پیش می برد! خدا به ما رحم کند
  • بدون نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    بابا بخدا بچه های مردم دارن ازگشنگی میمیرن همه دچارسوء تغذیه شدن ازآپارتمان متری 450000 (مفدبود)زمان خاتمی الآن متری 1700000تومان شده یکی نیست این وزیر اقتصادواستیضاحش کنه این نماینده های مجلس دنبال امتیاز خودشونن و...
  • عقل و دانایی IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    هر آدمی که به بلوغ سیاسی و فکری رسیده باشد می داند که انتقادات آقای توکلی از دولت کاملاً منطقی و عقلانی است.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    انتقاد توکلی از دولت کاملا غیر منطقی و نوعی گره گشایی است.آقا شد دولت یه چیز بگه ایشون مخالفت نکنه؟تو همه چی ماشالله صاحب نظره!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اگه يه نفرتومجلس حرف درست بزنه اونم توكليه بابا واقعا ً بقيشون نميبينن؟ من فكر كنم نميخوان ببينن
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    حالا قضاوت کنی چند درصد با اقای توکلی موافقند . احسنت به این مرد که حداقل جرات حرف زدن دارد .
  • حميد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    نيت خير آقاي توكلي در مخالفت بادستور رئيس جمهور عزيز مبني بر قرارداد بستن شركت نفت با نيروهاي شركتي قبلاً اثبات شده
  • رضا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    چرا نظر مخالفابا توكلي رو چاپ نميكني عزيز
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    من از %45 هاهستم. ولی پیرو%100 خط رهبری.
  • عبدالله ب IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    سابقه جناب آقای احمد توکلی اوائل انقلاب را پی بگیرید و بیائید تا لحظه حاضر آقای دکترتوکلی و عملکرد هرکسی را در ادوار مختلف بررسی کنید نه حرفهای او را
  • نسرين وزيري IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    درپاسخ به سيدمصطفي: کامنت​هاي مطلب اوليه سخنان آقاي توکلي بيش از 20 مورد بود اما خبرآنلاين براي تاييد کامنت​ها اصول اخلاقي رو رعايت مي​کند. ضمنا اهميت به انعکاس نظرات کاربران مهمتر از تعداد انهاست که رويکرد تعاملي خبرآنلاين، براي آن احترام قائل است.
  • امير IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    ماآدمااگه نقطه ضعفي ازكسي داشته باشيم ،اونقدرتحمل نداريم كه تودلمون نگهش داريم.حرف زدن خيلي ساده اس.اگه ميتوني يا علي اثبات كن و نترس .
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    احسن به جراتی که داری
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    ازکارهای زمین مانده مجلس چه خبر؟با کار کردن میتوان دل مردم را بدست آورد نه با حرف ! راه باز است میتوانی یک بار دیگه شانس خودت را برای ریاست جمهوری امتحان کنی.
  • محمدی - اهواز IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    با تشکر از اقای توکلی . چرا مجلس طرح سوال از رئیس جمهور را پیگیری نکرد ؟ دفاع از حقوق مردم چی میشه
  • بي نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    شير مادرت حلالت حرف دل اكثريت را ميزني