حفظ بنگاههای اقتصادی و کارگری وظیفه ذاتی وزارت کار است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت :حفظ و صیانت از بنگاههای اقتصادی یکی از وظایف اصلی وزارت کار می باشد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب در نشست مجمع نمایندگان کارگر استان با اشاره به حمایت و صیانت از کارگران و کارفرمایان واحدهای اقتصادی اظهار کرد :کارگر و کارفرما به عنوان شرکای اجتماعی و اقتصادی دولت با تعامل و همکاری در توسعه و پیشرفت کشور تلاش نمایند و اینکه دولت می بایست شرایط را برای کارفرمایان و واحدهای اقتصادی تسهیل کند تا در خصوص تولید بهترین محصولات داخلی به دست مردم برسد .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان بیان اینکه بیماری کرونا مشکلات زیادی را برای بنگاههای اقتصادی به خصوص در بخش خدمات وارد کرد افزود :با همه گیری ویروس کرونا در کشور و جهان بسیاری از کسب و کارها دچار آسیب و تعطیلی شدند که دولت با پرداخت تسهیلات به واحدهی آسیب دیده کمک شایانی در حفظ اشتغال نمود.

وی در ادانه به آموزشهای متناسب با شرایط کارگران اشاره کرد و تصریح کرد : باید تلاش کنیم کارگران را خلاق ، کارآفرین به بار آوریم تا بتوانیم تولیدات خود را افزایش و بهره وری را در واحدهای تولیدی رونق دهیم .

آشتاب شناسایی کارگران ساختمانی واجد شرایط جهت بهرمندی از خدمات بیمه ای تاکید کرد و گفت : به منظور حفظ کرامت انسانی و ساماندهی مسائل رفاهی و ارائه خدمات مطلوب به کارگران ساختمانی تلاشها برنامه های متنوعی اجرا شده که تاکنون به بیش از ۲۰ هزار کارگر بیمه شده ساختمانی این خدمات در استان ارائه شده است.

48 

کد خبر 1569703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =