۲ نفر
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ضرورت برگزاری دوباره همایش چهره‌های ماندگار

همایش «چهره‌های ماندگار» انسجام علمی و فرهنگی را بیشتر و دل‌ها را خوش می‌کند.

شاید در این برنامه‌ها از بیش از 200 نفر نکوداشت شد. این‌طور نیست که فقط بچه‌ها از تشویق و جایزه خوششان بیاید. آدم 99 ساله هم خوشش می‌آید و از این‌که می‌بیند فعالیت‌هایش از جمله نوشته، شعر، اثر هنری و علمی‌اش، اثر و انعکاس اجتماعی و فرهنگی دارد، خشنود می‌شود. همایش چهره‌های ماندگار برنامه خوبی بود و سلامت هم داشت؛ یعنی پارتی‎ بازی و... به آن راه پیدا نمی‌کرد و در حدممکن کم ‎اشکال بود.

در سال 81 یا 82 من را هم انتخاب کردند و من نرفتم جایزه‌ام را بگیرم و بعد آقای محمود اسعدی، دبیر مراسم با من مصاحبه کردند و استمالتی کردند و گفتند بیا جایزه‌ات را بگیر! آن موقع‌ها فکر می‌کردم دستگاه رادیو و تلویزیون کم آورده و این کار را باید آکادمی‌ها و فرهنگستان‌ها انجام دهند. اما الان اعتراضم کمرنگ شده‌است و اگر برنامه‌ای برگزار شود، می‌روم جایزه‌ام را می‌گیرم.

امیدوارم این مراسم مثل قبل ادامه پیدا کند. سالی 10، 20 نفر معرفی می‌شدند و این کار به فضای علمی و دانشگاهی شور و نشاط بخشیده بود. ان‎شاءا... به همت و کوشایی دکتر اسعدی این کار دوباره از سر گرفته شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 1
    سلام بر استاد خرمشاهی نازنین با آرزوی سلامتی و طول عمر پربرکت برای جنابعالی و سایر چهره های فرهنگی جناب استاد یکی از موارد عجیب در قلمرو فرهنگ و ادب این است که جنابعالی و همکاران هنوز نتوانسته اید یک ترجمه قرآن تقریبا درست در اختیار فارسی دانان قرار دهید. علیرغم اینکه حضرتعالی و همکاران ترجمه مرحوم استاد فولادوند را در 50 سال اخیر بی نظیر معرفی کرده اید، در همین ترجمه اشتباهات متعدد و در حد کفر مشاهده می شود مثل آیه مبارکه ذیل: وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ ... و ذوالنون را [ياد كن] آنگاه كه خشمگين رفت و پنداشت كه ما هرگز بر او قدرتى نداريم ... چطور پیامبر خدا گمان می کرد که خداوند هرگز بر او قدرتی ندارد؟ چرا باید استاد بزرگی مثل ایشان "و یقین داشت که ما هرگز بر او تنگ نمی گیریم" را که بزرگان بی ادعایی مثل مرحوم فیض الاسلام به درستی ترجمه کرده اند، به این شکل ترجمه کنند و موارد بسیار دیگر. پیشنهاد می کنم که بجای تمایل به تشویق در 99 سالگی به فکر تشویق در سرای باقی باشید.
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 0
    ای بابا نخبگان ما هم دچار سوءتفاهم هستند. چه فکرهایی می‌کنند.