۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲

کتاب «آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند» درباره دو دختر یک خانواده اهل کارولینای شمالی است که پس از مرگ پدرشان با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند و با تلاش و پشت کار فراوان سعی در رفع مشکلات خود دارند.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات سوره مهر چاپ سوم رمان «آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند» نوشته ورا وبیل کلیور با ترجمه پروین جلوه‌نژاد که جزو صد کتاب بر‌تر کودک و نوجوان امریکا در قرن بیستم است را منتشر کرد. این داستان، سرگذشت دختری است به نام «مری‌کال» که همراه با پدر و خواهر و برادر‌هایش در کلبه کوهستانی زندگی می‌‌کند. عهد و پیمان دختر با پدر که در بستر مرگ افتاده و تلاش او برای وفای به عهد محور اصلی داستان را تشکیل می‌دهد. مری کال بنا بر وصیت پدر او را بی‌سر و صدا و شب‌هنگام به خاک می‌سپارد و مرگ او را پنهان می‌کند. پس از آن کوشش دختر برای دور کردن «کایزر» همسایه ثروتمندشان که پدر به او مقروض بوده و جلوگیری از ازدواج او با خواهرش «دولا» گوشه‌ای دیگر از داستان را شامل می‌شود.

این در حالی است که مری کال برای گذراندن مخارج خانه نیز با دردسر و مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست. سرانجام پس از نجات کایزر توسط مری کال و انتقالش به بیمارستان، مرد همسایه ملک و ماشین را به خانواده وی سپرده و خانه مسکونی آن‌ها را به خودشان واگذار می‌کند، تا اینکه پای خواهر کایزر به ماجرا باز می‌شود. وی امضای برادر در بخشیدن ملک و املاک را بی‌اعتبار می‌داند. سرانجام مری‌کال که برای نجات خانواده نگران است با ازدواج خواهرش با کایزر موافقت کرده و عهد پدر را زیر پا می‌گذارد تا اندکی اوضاع زندگی و خانواده بهبود یابد.

آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «مری کال مثل کوه مصمم، قوی و مغرور است. مری کال به پدرش که در بستر مرگ است قول می‌دهد تا همیشه از برادر و خواهر‌هایش مراقبت کند و هرگز از غریبه‌ای کمک نگیرد. او به هر شکلی شده، سر قولش می‌ماند. روزهای اول به خوبی می‌گذرد. با کمک رِمی، اِما و دین و دولا گیاهان دارویی را می‌چیند تا برای خانواده غذا و لباس به دست آورند اما به زودی سرما از راه می‌رسد و به مری کال می‌آموزد که سرزمینشان، جایی که زنبق‌ها می‌شکفند، ظالم و غیر بخشنده نیز هست و حمایت از خانواده به چیزی بیش از یک قول نیاز دارد.»

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =