دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: کسی حق ندارد برای نظام شرط و شروط بگذارد.

یاسر فاتحی: هر روز شاهد هشدار دلسوزان نسبت به سلامت انتخابات آینده در فضای سیاسی کشور هستیم. آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان که آغاز گر این هشدارها بود در آخرین خطبه های خود از تریبون نماز جمعه تهران به صراحت نسبت به این موضوع هشدار داد. روز گذشته نیز ریاست مجلس شورای اسلامی به این امر واکنش نشان داده و اعلام کرد چنانچه نمایندگان مجلس با دخالت قوه مجریه در انتخابات روبرو شوند برخورد خواهند کرد.

در همین زمینه محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین تصریح کرد که باید محمود احمدی نژاد تمام مسئولین و شخصیت های نزدیک به خود را از هر گونه دخالت در انتخابات منع کند.

وی در عین حال ابراز امیدواری می کند که با سازوکار کارآمد سیستم انتخاباتی کشورمان مسئولین جلوی دخالت جریان ها در انتخابات را خواهند گرفت. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی نیز واکنش نشان داد و گفت کسی حق ندارد برای نظام شرط و شروط بگذارد. وی در عین حال حضور بخشی از اصلاح طلبان در انتخابات آینده را نه تنها بی عیب می داند بلکه آن را لازم می شمرد.
این گفت وگو که در حاشیه مراسم شهدای موتلفه اسلامی انجام شد را در ادامه می خوانید:


                                                                                          *****


آقای حبیبی! اخیرا شاهد هشدارهای صریحی هستیم که به احتمال دخالت جریان انحرافی در انتخابات مجلس نهم اشاره دارد. به عقیده شما دخالت جریان انحرافی در انتخابات مجلس چقدر جدی است؟
بنده شواهدی دارم که جریانی که به عنوان جریان انحرافی مطرح است از چند ماه پیش اقداماتی برای انتخابات در استان های مختلف کشور شروع کرده است. معتقدم در انتخابات به خصوص دولت و دستگاه و فردی که به دولت نزدیک است قطعا از دخالت در انتخابات ممنوع است. با روشن شدن سرنخ هایی از جریان انحراف یک وظیفه مهم بر دوش آقای احمدی نژاد قرار گرفته است که اگر دولت ایشان از دخالت در انتخابات مجلس مبرا باشد باید تمام مسئولین و شخصیت هایی که از نزدیکان او هستند به دستور مستقیم رییس جمهور از هر گونه دخالت در انتخابات منع شوند.

اگر دخالت های دولت در انتخابات ادامه پیدا کند چطور؟
با سیستم های کارآمدی که در سازوکار انتخاباتی کشورمان داریم به نظر می رسد هر فرد و جریانی که بخواهد خارج از قانون و به صورت تحمیل نظرات وارد جریان انتخابات شود هم در قوه قضاییه و هم در شورای نگهبان عوامل مهمی وجود دارند که از این کار جلوگیری می کنند.

چقدر حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس لازم است؟
من کسانی که داعیه اصلاح طلبی دارند را به دو قسمت تقسیم می کنم. بخشی که به بهانه اصلاح طلبی قصد براندازی داشتند که در هیچ نظامی برای شرکت آن ها در انتخابات فرش قرمز پهن نمی کنند. اما عده ای هستند که وابسته به جریان اصلاح طلبی هستند، نظام، ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول دارند ولی ممکن است موتلفه اسلامی یا جریان اصولگرایی را قبول نداشته باشند. من ورود این دسته به عرصه انتخابات را نه تنها مضر نمی دانم بلکه مفید و لازم می دانم. ولی افرادی که قصد براندازی داشتند نه تنها نباید برای آن ها فرش قرمز پهن کنیم بلکه باید آن ها را محاکمه کنیم.

اگر دسته دوم برای ورود به عرصه سیاسی شرط بگذارند چطور؟
به نظر من کسی حق ندارد برای نظام شرط و شروط بگذارد. نه اصلاح طلبان حق دارند برای نظام شرط بگذارند و نه اصولگراها؛ این نظام است که حق دارد برای جریان های سیاسی شرط می گذارد.

اخیرا آقای سید محمد خاتمی تقاضای لغو بازداشت زندانیان سیاسی و حصر دو نفر نامزد معترض به نتیجه انتخابات شد. طرح این دست درخواست ها با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس چه جایگاهی دارد؟
من گناه دو نفری که حصر شدند را نابخشودنی می دانم. تساهل و تسامحی که معمولا آقای خاتمی در حرف های خود به خرج می دهند در شرایط حاضر حداقل برای آن دو نفر به هیچ وجه نباید اعمال شود. چون به نظر من هر دو نفر آن ها تمام پل ها را بعد از گذر خود خراب کردند و لطماتی که وارد کردند نوعی ظلم به نظام و مردم بود.

بله، ممکن است زمانی آن دو نفر به لطماتی بزرگی که به نظام وارد کردند اعتراف کرده و اعلام توبه و پشیمانی کردند چون در درگاه الهی نیز خیلی وقت ها پشیمانی سود دارد ممکن است در منظر نظام نیز این توبه با شرایطی پذیرفته شود. ولی آقایانی که الان محصور هستند تا کنون هیچ اقدامی برای پس گرفتن هیچ کدام از اقدامات شان انجام ندادند و من معتقدم آقای خاتمی خیلی بیشتر از حد لازم تسامحی را به خرج می دهند.
/27211

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    شرکت کردن در انتخابات از کی شده دخالت در انتخابات؟؟ دخالت در انتخابات یعنی اینکه از امکانات دولتی استفاده شود که مرجع رسیدگی به آن هم شورای نگهبان است و اگر چنین چیزی باشد آنها موظف به رسیدگی هستند و از الان نباید در بوق و کرنا کرد که دولت در انتخابات دخالت می کند
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اقا زیاد تند نرو جناب خاتمی وانهائیکه مثل ایشان فکر میکنند خیلی بیشتر از خیلی گروه ها واز جمله معتلفه به اینده کشور ومردم فکر میکنند تا اینکه بفکر منافع مادی شخصی وگروهی خود فکر کنند
  • بدون نام US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر گناه کردن چرا محاکمه نمیشن
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    جناب آقای سیدمحمد خاتمی محبوبترین شخص سیاسی در دنیا است. ولی نمیدانم شما چرا این را متوجه نیستید.
  • imid DE ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    شرکت دادن اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو عینا مانند مبارزه یک بوکسور با فردی دیگر با دست و پای بسته است
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    این که شما نمی بخشید جالب است
  • alireza IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    شما اصلاح طلب مرده میخواهید
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    شما خودت الان داری برای نظام شرط میذاری که !!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    آقای خاتمی تساهل بخرج نمیدهند بلکه ایشان به همان خواسته های آقایان موسوی و کروبی اعتقاد دارند. اشتباه نفرمایید!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    ایشون حداقل با رعایت ادب حرفش را می زند.
  • شیرازی IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    آقای کربی و موسوی به عنوان دیکتاتور هایی که به رأی ایرانی ها(نه گردن کلفتان تهرانی)خیانت کردند و به آن تمکین نکردند و در نواحی اشرافنشین تهران و چند شهر انگشت شمار عده ای اشرافزاده را به خیابان ها کشیدند و به نظام جمهوری و وجه بین المللی کشور ضربه زدند باید از ایران اخراج شوند، آقای خاتمی تو خودت هم جرمت کمتر از این دو فتنه گر نیست. مرگ بر منافق
  • بدون نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    در ترکیه زندانی های سیاسی در انتخابات کاندیدا شدند از درون زندان؛ اینها که دستشان برای مردم رو ست بگذارید کاندید شوند! تا سیه رو شود هر که در او غش باشد
  • مسی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    خاتمی کسیه که گفتگوی تمدنها را مطرح کرد همون کسیه که فضای سیاسی کشور رو نشاط بخش ومردمسالار کرد همون کسیه که گفت مردمسالاری دینی و.....خیلی چیزای تازه که واقعا جالب وناشی ازتفکر خوب ومردمسالار ایشان بود دمش گرم
  • بینش IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    بهترین راه کنارگذاشتن اختلافات است چه خاتمی واسطه باشدیاکسی دیگر