مرگ و میر ۸۷ درصدی ناشی از جدی نگرفتن واکسیناسیون کووید ۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۸۷ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا متعلق به کسانی است که فرایند واکسیناسیون‌ آن‌ها کامل‌ نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: بیشتر افرادی که دچار بیماری شدید می‌شوند و یا فوت می‌کنند کسانی هستند که فرایند واکسیناسیون‌ کووید۱۹ را کامل‌ نکردند.

او افزود: بر اساس تحلیل های صورت گرفته در فروردین‌ ماه ۱۴۰۰، حدود ۸۶۰ مورد فوتی ناشی از کرونا که در استان چهارمحال‌ و بختیاری به ثبت رسید و ۸۷ درصد مرگ و میر متعلق به کسانی است که فرایند واکسیناسیون کووید۱۹‌ آن‌ها کامل‌ نشده است و فقط ۱۳ درصد فوتی‌ ها متعلق به کسانی است که هر دو دُز واکسن را دریافت کرده بودند.

شیرانی اضافه کرد: غالب این موارد کسانی هستند که بیماری های زمینه ای شدید همراه داشتند یا مسن سال بودند بنابراین توصیه اصلی این است که شهروندان در تکمیل واکسیناسیون‌ کووید ۱۹ کوشا باشند.

او اظهار داشت: نزدیک به ۲۰ درصد مردم استان که واجد شرایط واکسیناسیون بودند تاکنون اقدامی برای دریافت واکسن کرونا انجام ندادند این موضوع می تواند در درجه اول موجب ایجاد خطر برای خود افراد شود و در درجه دوم برای سایرین نیز در جامعه مشکل ایجاد نماید.

شیرانی تصریح کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به شدت کاهش پیدا کرده و فاصله گذاری اجتماعی نیز به خوبی رعایت نمی شود.

او گفت: حدود ۵۰ درصد شهروندان از زدن ماسک خودداری می کنند که البته به علت واکسیناسیون کووید ۱۹ انبوهی که در سطح استان صورت گرفته تاکنون نشانه ای به نفع افزایش بیماری کووید۱۹ به ثبت نرسیده است.‌

شیرانی ادامه داد: در حال حاضر در انتهای موج پنجم شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری قرار داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =