واردات ۱۴۶ میلیون دز واکسن به کشور/ موجودی انبارها برای واکسیناسیون جامعه هدف کافی است

 رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به واردات ۱۴۶ میلیون دز واکسن کرونا به ایران گفت: موجودی کنونی کشور برای واکسیناسیون دو دز افراد واجد شرایط کافی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، مهندس سید حسین صفوی با بیان اینکه برای تامین واکسن های مورد نیاز کشور به طور همزمان از طریق تولیدات داخل و واردات اقدام شده که تاکنون ۱۴۶ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده، عنوان کرد: همچنین حدود ۱۲ میلیون دز هم از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز معاونت وزارت بهداشت، براساس قراردادهای حاضر با شرکت‌های تولید کننده و تامین واکسن از طریق وارداتی که انجام شده است عملا موجودی ما برای واکسیناسیون دو دز افراد واجد شرایط کافی است.

صفوی تصریح کرد: برای اینکه درخصوص واردات و تامین نیاز کشور تصمیم گیری شود، جلساتی در  سطح وزارت بهداشت تشکیل می شود؛ سیاست های وزارت بهداشت طی این ماه و ماه آینده برای تزریق دزهای یادآور و همچنین تکرار واکسن درصورتی که نیاز باشد، مشخص خواهد شد و پس از آن درصورتی که میزان تولیدات داخل کشور کافی نباشد از طریق واردات هم تامین واکسن انجام و تصمیم نهایی اخذ می شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =