تغییر بازارها و فناوری ها زمانی خود را نشان می دهد که ذر الگوی مصرف خانوارها قرار می گیرد، تا چندی پیش شاید داشتن چرخ خیاطی به عنوان یک ابزار اصلی خانه محسوب میشد و در مقابل کامپیوتر وسیله ای خاص برای طبقات خاص اجتماعی اما نگاه به تغییرات سبد مصرف خانوارها و برخورداری از لوازم خاص نشان می دهد طی حدود یک دهه چرخ خیاطی در حال خارج شدن از سبد مصرف خانوارهاست و در خانه ای که کامپیوتر شخصی وجود نداشته باشد انگاری چیزی کم است.
تغییر الگوی مصرف گاهی با سیاست دولتها همراه می شود و گاهی برگرفته از تغییر ذائقه مصرف کنندگان تاثیر می گیرد و زمانی هم با ورود فناوری های روز است که مصرف کنندگان کالایی جدید را وارد زندگی خود کرده و کالایی را کنار می گذارند.
روند تغییرات در این سبد مصرف می تواند برای دست اندرکارن بازار گویای چشم انداز پیش رو باشد و خبر از افول صنفی که دیگر بازاری نخواهد داشت.
آمارهای بانک مرکزی از بودجه خانوارهای ایرانی هر ساله منتشر می شود و بخش کوچکی از این بازار را به نمایش می گذارد، شما هم می توانید با دیدن این اطلاعات برای اینده شغلی خود تصمیم بگیرید.
شاید اگر از فروشندگان چرخ خیاطی خانگی هستید بهتر باشد برای فروش چرخ های خیاطی صنعتی برنامه ریزی کنید و یا اگر دز از فعالان بازار کامپیوتر هستیدچشم اندازی که برای بازار خود ترسیم می کنید بسیار روشن باشد و به گسترش کار خود فکر کنید.
تصمیم با شماست ولی در اتخاذ تصمیم برای اینده شغلی خود همیشه به اطلاعات موثق تکیه کنید تا ریسک کمتری متوجه شما باشد.
/31222
نظر شما