۰ نفر
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
موازی کاری در حوزه کارآفرینی اصفهان

رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان با اشاره به موازی‌کاری‌ها در حوزه کارآفرینی، گفت: سازمانهای دولتی و نیمه دولتی فضای کار اشتراکی در این زمینه ایجاد کرده اند که جز اسراف و از بین بردن بیت المال چیزی در برندارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مهدی شیخ سجادیه در جلسه ای به مناسب هفته جهانی کارآفرینی، اظهار داشت: وجه تمایز اقتصاد کشورهای توسعه یافته با کشورهای درحال به اهمیت آنها به بخش خصوصی برمی گردد.

وی با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، تاکید کرد: بزرگترین نقش کانون کارآفرینی زنده نگهداشتن امید و کمک به افراد دارای ایده برای دریافت مجوز است.

هدف ما فراخوان همه جامعه برای کارآفرینی است

رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان با اشاره به اینکه هدف ما فراخوان همه جامعه برای کارآفرینی است، گفت: تلاش داریم بستری ایجاد کنیم که از محصل دبیرستانی تا افرادی که در زیرپوست شهر به طور مثال منازل کار می‌کنند مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: کانون کارآفرینان استان اصفهان هم اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر عضو دارد، اضافه کرد: این کانون ساختارهایی که در تصمیم گیری فضای کسب و کار اهمیت دارد مانند شهرک علمی تحقیقاتی در تعامل است تا فصل نوینی در کارآفرینی آغاز کنیم.

تعامل با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش

رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان اضافه کرد: هدف اصلی این نهاد انتقال تفکر کارآفرینی به سطوح مختلف جامعه است و در این راستا نیاز است که با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تعامل داشته باشیم تا روحیه و تفکر کارآفرینی از این مراکز رشد کند.

شیخ سجادیه با اشاره به موازی‌کاری‌ها در حوزه کارآفرینی، اظهار داشت: اکنون هر سازمان دولتی و نیمه دولتی فضای کار اشتراکی ایجاد می‌کند که جز اسراف و از بین بردن بیت المال نیست.

وی تاکید کرد: همچنین سیستم دولتی ما توانایی ساخت ایده ندارد و در بخش خصوصی باید ایجاد شود

در ادامه این نشست دبیر کانون کارآفرینان استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از فرصت سوزی‌ها در کشور ما در دهه‌های اخیر به علت کم توجهی به حوزه کارآفرینی بوده است، صریح کرد: اقتصاد دولتی و چهارچوب‌های آن سبب می‌شود که تفکر و خلاقیت ارزشمند نباشد.

 بروکراسی‌های اداری از بزرگترین چالش‌های کارآفرینان است

فرهاد رحیمی با بیان اینکه قوانین دست و پا گیر و بروکراسی‌های اداری از بزرگترین چالش‌های کارآفرینان است،  اضافه کرد: بخش خصوصی باید نقش بیشتری در اقتصاد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه  نوآوری را مهمترین اصل کارآفرینی است، گفت:  در هفته جهانی کارآفرینی از ۱۷ تا ۲۵ آبان  برنامه‌های زیادی در زمینه آموزش کسب و کارهای نوین، کارآفرینی در دوران پساکرونا و دنیای دیجیتال، شهر هوشمند و کارآفرینی بانوان، جوانان و توسعه پایدار خواهیم داشت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1571602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =