جزییات جلسه مهم کمیسیون اصل 90 با رییس بانک مرکزی

ایرنا نوشت: رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تکلیف به بانک مرکزی برای اجرای موارد اجرا نشده در قانون صدور چک خبر داد.

حجت الاسلام «حسن شجاعی» با تشریح نشست صبح دوشنبه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز درباره نحوه اجرای قانون صدور چک مصوب سال ۱۳۹۷ و طرح اصلاح آن مصوب ۲۹ فروردین امسال با حضور رییس کل بانک مرکزی بررسی شد.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در موضوع چک برای مردم رخ داده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ایجاد شده در این زمینه این است که شماری از افراد سودجو با برخی از اطلاع‌رسانی‌ها مدعی می‌شوند که از چک رفع سوء اثر می‌کنند که این موضوع با جزییات مورد بررسی قرار گرفت.

 وی یادآورشد: در نشست امروز مقرر شد میان کمیسیون، بانک مرکزی و قوه قضاییه هماهنگی انجام شود تا جلو دور زدن قانون گرفته شده و آثار مثبت قانون از بین نرود.

شجاعی ادامه داد: به‌رغم آموزش مناسب و فرهنگ‌سازی کافی برای اجرای این قانون توسط بانک مرکزی به نظر می‌رسد پس از چندماه از اجرای این قانون، مردم و حتی کارمندان بانک‌ها بار دیگر به آموزش نیاز داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های رسیده برخی از کارمندان بانک‌ها همکاری لازم را با مردم ندارند، خاطرنشان کرد: مقرر شد بسته‌ آموزشی تهیه شده و همکاری بیشتری بین کارمندان بانک‌ها و مردم در موضوع چک انجام شود.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: همچنین در این نشست مقرر شد بانک مرکزی درباره این قانون متعهد شود که همه موارد اجرایی را مشخص کرده و مواردی هم که اجرا نشده را تعیین کند و جدول زمانی برای اجرای موارد اجرا نشده به کمیسیون ارسال شده و برای اطلاع رسانی منتشر شود.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =