ورود دادستان کرمانشاه به ماجرای سقوط یک زن و فرزندش در چاه

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه روز پنجشنبه در خصوص حادثه سقوط بانوی کرمانشاهی درون حفره چاه فاضلاب در بلوار گلسرخ شهر کرمانشاه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در این بیانیه آمده است: هفته گذشته فیلمی از حادثه‌ای تلخ در فضای مجازی منتشر شد، حادثه ای که در آن یک مادر کرمانشاهی به همراه نوزاد ۲۷ روزه‌اش حین راه رفتن در پیاده رو به ناگاه با فرونشست زمین به داخل حفره ای فرو می رود.

این بیانیه می افزاید: هرچند که طبق فیلم منتشر شده، این مادر و نوزادش به سرعت توسط اطرافیان از درون چاه فاضلاب سه متری که در آن افتاده بودند، نجات پیدا کردند خوشبختانه آسیبی ندیدند، اما پرونده این حادثه با توجه به ابعاد آن روی میز دادسرای استان قرار گرفت.

در ادامه بیانیه دادستانی کرمانشاه همچنین آمده است: براین اساس، دادستان کرمانشاه دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و باتوجه به اهمال پیمانکار شهرداری در عدم پر کردن این چاه از رده خارج شده، موضوع در دادسرا در حال بررسی کامل تر است.

دادستان کرمانشاه ضمن تاکید بر شناسایی هرچه سریعتر مقصرین و مسببن این حادثه، بر مجازات آنها تاکید دارد.

توضیحات شهرداری منطقه یک کرمانشاه در خصوص سقوط یک شهروند به درون چاه

به دنبال این حادثه همچنین شهردار منطقه یک کرمانشاه در خصوص کلیپ سقوط یک شهروند به درون چاه فاضلاب قدیمی توضیح داد و گفت: ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در خیابان گلسرخ کرمانشاه یکی از شهروندان پس از فرو ریخت قسمتی از پیاده‌رو به درون یک چاه از رده خارج شده سقوط می‌کند.

 «بیژن مرادی» افزود: این چاه‌ها مربوط به دفع فاضلاب خانگی است که پیش از ساخت و تاسیس شبکه فاضلاب شهری توسط مالکین احداث شده است.

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در حدود ۳۰-۴۰ سال گذشته که منازل مسکونی این منطقه ساخته شده است برای دفع فاضلاب خانگی چاه‌های دفع فاضلاب جذبی حفاری می‌کردند.

مرادی ادامه داد: پس از ایجاد شبکه فاضلاب شهری در این مناطق این چاه‌های دفع فاضلاب توسط مالکین از رده خارج شدند و باید خود مالک این چاه‌ها را خاکریزی و پر می کردند که بعدها دچار ریزش دهانه نشود.

وی بیان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون در معابر منطقه هیچ اثری از این گونه چاه‌ها مشاهده نشده است و از طرفی تاکنون توسط مالکیین این منطقه به شهرداری از وجود چنین طرح‌هایی اطلاع‌رسانی نشده که شهرداری برای رفع خطر و پر کردن این چاه‌ها اقدام کنند.

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه در پایان گفت: پس از این اتفاق به تمام پلاک‌های ثبتی سطح منطقه‌ یک به صورت کتبی اخطار شد که اگر در گذشته از چاه‌های فاضلاب جذبی استفاده می‌کردند به شهرداری اعلام کنند که با همکاری مالک این عملیات خاکریزی و پر کردن آن سریع انجام شود.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =