76حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال با انسداد 76حلقه چاه غیرمجاز در استان در مصرف 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حمید منصوری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص انسداد چاههای غیر  مجاز برای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه تعداد 76حلقه چاه  غیرمجاز در استان مسدود شده که با این کار زمینه صرفه جویی 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب فراهم شده است.

وی همچنین اضافه کرد: با تجهیز 21 اکیپ گشت و بازرسی در سال جاری به دنبال آن هستیم تا ضمن شناسایی چاههای غیرمجاز و سایر تخلفات در زمینه منابع آبی در چارچوب قوانین و مقررات برخورد لازم را بعمل آوریم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: برای مدیریت منابع آبی و نیز جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز، در سال های اخیر با نصب کنتور هوشمند اقدامات موثری صورت گرفته و این روند تا مجهز شدن همه چاهها مجاز استان به این سیستم ادامه خواهد داشت.

منصوری با بیان این موضوع که نصب کنتورهای هوشمند یک الزام قانونی است و در صورت عدم همکارای افراد از طریق دستگاه قضایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت عنوان کرد: در سال جاری تاکنون 101دستگاه کنتور هوشمند برروی چاههای آب کشاورزی، صنعتی و خدمات در مناطق مختلف استان نصب شده و در صورت همکاری کشاورزان و سایر بهره برداران و نیز همراهی دستگاههای اجرایی ذیربط پیش بینی کرده ایم تا پایان سال 700 دستگاه کنتور هوشمند دیگر نیز برروی چاههای مجاز  نصب و راه اندازی شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان گفت: طی سال های اخیر با اجرای طرح های تعادل بخشی، مسدود کردن چاههای غیرمجاز، کنترل اضافه برداشت چاههای مجاز، فرهنگ سازی میان کشاورزان و بهره برداران و مدیریت مصرف بهینه توانسته ایم از افت آب های زیرزمینی جلوگیری کنیم به طوری که در حال حاضر وضعیت سفره آب های زیرزمینی استان رو به بهبودی است.

لذا از کشاورزان و بهره برداران استان قزوین درخواست می کنیم ضمن ادامه همکاری با شرکت آب منطقه ای استان قزوین در اجرای طرح های تعادل بخشی، کمک کنند تا بتوانیم با مصرف بهینه و مدیریت منابع آبی از بروز بحران کم آبی در دشت قزوین جلوگیری کرده و آب مورد نیاز کشاورزان را در فصول مختلف با برنامه ریزی مناسب به صورت مستمر تامین کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =