روسیه: اقدامات تحریک‌آمیز ناتو را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

ایرنا نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه اقدامات تحریک آمیز کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، لاوروف روز جمعه در دیدار با آن لینده وزیر امور خارجه سوئد با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در مورد اوکراین گفت: ما چشمان خود را به روی اقدامات تحریک آمیز آشکار که هر روزه ازطرف ناتو و اتحادیه اروپا شاهد هستیم ازجمله تلاش آنها برای حمایت از روحیه خصومت جویانه و جنگ طلبی مقامهای اوکراینی ،نخواهیم بست.

وی افزود: روسیه از تلاش کشورهای غربی برای آماده سازی ارتش اوکراین برای عملی کردن برنامه هایی که دائما به آن تهدید می کند- به عنوان مثال تصرف با استفاده از زور منطقه دونباس- رضایت ندارد. 

لاوروف همچنین هشدار داد که تعدی و ادعاهای اوکراین علیه منطقه کریمه نیز ازسوی مسکو بدون پاسخ نخواهد ماند.

 وزیر خارجه روسیه با انتقاد از کشورهای غربی اعلام داشت: اظهارات خصومت جویانه و جنگ طلبانه مقامهای اوکراینی از طرف شرکای سیاسی و نظامی این کشور مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. 

وی ادامه داد: دولت اوکراین اخیرا به همراه کشورهای غربی ادعای افزایش اقدامات خصمانه روسیه می کند. 

وی ازجمله به گفت و گوی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه در هفته گذشته در مورد اقدامات روسیه در مورد اوکراین اشاره کرد.

 لاوروف همچنین درمورد اظهارات وزیر خارجه آمریکا که وعده کمک به اوکراین برای عضویت در ناتو داده است و نیز سخنان وزیر خارجه انگلیس در مورد امکان احداث پایگاه دریایی در دریای آزوف برای حمایت از اوکراین گفت: این اظهارات از یک طرف مضحک و ازسوی دیگر غیرمسئولانه و بسیار خطرناک است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد که بین کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا بحران اعتماد وجود دارد.  

 وزیر امور خارجه روسیه امروز در جمع خبرنگاران نیز گفت که امیدوار است اجلاس روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شود و برای این منظور نیاز به توافق سه طرف وجود دارد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =