خبر تلخ نایب رییس مجلس برای معلمان /  دولت می‌خواهد لایحه رتبه‌بندی را پس بگیرد

ایسنا نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در تلاش است تا لایحه رتبه‌بندی معلمان را بازپس گرفته و اصلاحاتی را در آن انجام دهد.

علی نیکزاد ۵ آذر در دیدار مردمی در اردبیل اظهار کرد: مجلس با بازگشت این لایحه به دولت مخالفت کرده و در تلاش است تا با همکاری دولت سیزدهم برای اجرای این لایحه در نیمه دوم سال 25 هزار میلیارد تومان منابع اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: اکثر نمایندگان مجلس با تصویب و اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان موافق هستند ولی تأمین اعتبار آن با مشکلاتی روبه‌رو شده به طوری که سازمان برنامه و بودجه به صراحت اعلام کرده که در تأمین منابع مشکلات و برخی تنگناهای مالی وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این لایحه برای معلمان همراه با بازنشستگان و کارکنان اداری آموزش و پرورش 80 هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهد که دولت قادر به تأمین این منابع نیست و از همین رو تا سقف 25 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده تا برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

نیکزاد اولویت دولت را در حل مشکلات جان و نان مردم یادآور شد و افزود: با خرید واکسن مورد نیاز از کشور چین و تولید داخلی بخش عظیمی از دغدغه مردم از بابت شیوع کرونا کاهش یافته و به سرعت التهابات این بیماری در حال برطرف شدن است.

وی به قانون حمایت از جمعیت جوان جامعه و همچنین طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این 2 طرح به عنوان حرکت فرهنگی مجلس سعی بر این است تا خانواده‌ها در فضایی آرام همراه با نشاط و سرزندگی بتوانند بدون دغدغه معاشی آبرومند داشته باشند.

نیکزاد به کسری بودجه دولت در سال جاری اشاره کرد و گفت: کسری بودجه دولت 350 هزار میلیارد تومان برآورد شده و از طرفی با دولت برای تأمین کالاهای اساسی به 20 میلیارد دلار منابع نیاز دارد که قرار شده به نحوی این منابع تأمین شود.

وی در مورد تعیین تکلیف ارز ترجیحی نیز خاطر نشان کرد: مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است تا مابه‌التفاوت این رقم به عنوان بن کارت در اختیار کارکنان و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد تا آنها بتوانند بخش عظیمی از دغدغه‌های معیشتی خود را برطرف کنند.

نیکزاد تأمین امنیت شغلی کارکنان را ضروری خواند و اضافه کرد: در کنار برچیدن بساط نجومی‌بگیرها و واریز حقوق‌های نامتعارف در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، دولت در تلاش است تا به نحوی پرداخت عادلانه حقوق و مزایا را به شایستگی انجام دهد.

وی به افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان در بودجه سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: ما از سازمان برنامه و بودجه خواسته‌ایم در صورت اعمال افزایش 10 درصد حقوق و مزایا به نحوی عمل کند تا قدرت خرید کارکنان دولت افزایش یافته و بیش از این تورم اسباب نگرانی و اضطراب این اقشار را به وجود نیاورد.

نیکزاد از تدابیر دولت برای افزایش منابع درآمدی خبر داد و اضافه کرد: در کنار پرداخت 50 هزار میلیارد تومان حقوق ماهانه، دولت 720 میلیارد تومان بدهی سررسید سال‌های گذشته را نیز در حال پرداخت است اما گشایش‌های خوب اقتصادی در راه است که امیدواریم به سرعت تحقق پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با افزایش قیمت فروش نفت و همچنین بازپس‌گیری 50 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف امیدواریم بخشی از تنگناها رفع شده و با تدبیری مناسب دغدغه‌های مردم برطرف شود.

وی اصلاح برخی از رویه‌های غلط گذشته را از اقدامات مؤثر دولت در ماه‌های اخیر برشمرد و اظهار کرد: دولت به جد با اختلاس‌ها، رانت‌خواری‌ها و پرداختی‌های نامتعارف برخورد کرده و اجازه نمی‌دهد تا رفتار ناعادلانه اداری و اجرایی زمینه نارضایتی دیگران را فراهم کند.

نیکزاد با اشاره به پیگیری مشکلات و دغدغه‌های اهالی استان از طریق وزرا و مسئولان دولتی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید از فرصت پیش آمده در آستانه تدوین لایحه بودجه 1401 استفاده کنند تا بیشترین منابع از محل ردیف‌های ملی به این استان اختصاص پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 650 میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای راه‌ آهن و تکمیل آن در نظر گرفته شده و از محل سفر رئیس جمهور منابع خوب اعتباری در سال آینده تخصیص پیدا می‌کند.

نیکزاد از اختصاص قیر رایگان برای دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان خبر داد و افزود: با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تلاش هستیم تا کارخانه آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در سال آینده راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حل مشکلات روستاییان را از لحاظ آب شرب، کشاورزی، راه و طرح‌های هادی یادآور شد و خاطر نشان کرد: تکمیل باند اصلی فرودگاه اردبیل همچنین نصب تجهیزات مدرن در این فرودگاه از دیگر پیگیری‌های ماست که امیدواریم هر چه سریعت به سرانجام برسد.

وی دغدغه 70 هزار جوان بیکار را یادآور شد و اضافه کرد: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی برنامه‌ریزی انجام شده تا با حضور وزرا بخش عظیمی از مشکلات کشاورزان، صنعتگران و حوزه گردشگری با تدابیر مناسب برطرف شود.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    حقوق های نجومی تو بودجه دیده نمی شوند ولی چندرغاز می خواهند به معلم اضافه کنند با کسری بودجه مواجه می شوند طور حقوق پرستاران بدون مشکل دو برابر شد . فقط ما معلم ها اضافی هستیم
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 4
      آقا تکذیب شده است. خبر آنلاین عمدا تکذیبیه را نمی زند. کلا این سایت ها دنبال شورش مردم و گروه های مختلف جامعه هستند.
  • معلم ناامید IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    86 8
    خبر تاسف انگیزی است که ناامیدی و یاس معلمان و فرهنگیان رودداره پول برا اونا که بخوان هست و تورم زانیست اما برا معلم و ...نیست و تورم زاسست!!!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    86 9
    چطور برای کارکنان وزارت اقتصاد ودارایی حقوق اضافی هست ولی برای معلمبن وبازنشستگان نیست؟معلمین وباز نشستگان وزیر ندارند ولی خدا را دارند.
  • حافظ صاکی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    59 7
    گویی وزارت اموزش وپرورش برای دولت های که برسرکارمی ایند.فرزندهوواست.وفقط نام پدرزاحمل می کند.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    24 70
    خزانه خالی است لطفا افزایش حقوق کارمندان دولت را از جیب مردم ندهید... اقدام انقلابی نیست... هر افزایش حقوق تورم زاست وقشر بدون حقوق و قشرکارگر تاوان آن را میدهند
  • صداق IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    71 10
    آقای نیکزاد خودت میتونی با حقوق معلمی توی این شرایط تورمی پنجاه درصد زندگی کنی؟برو سراغ بانکها.شرکت نفت.گاز.پالایشگاهها.که چه خبره.پولاتون برای سیاسی کاری و کشور گشایی محدود نیس ولی تا بحث معلم به میان میاد پول ندارید یا بلوکه شده.اگه مشکل معلم حل نشه خسارات سنگین تر از ناکازاکی وهیرو شیما خواهی دید
  • ن IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    42 6
    این اتفاق جدید نیست هر جا که کم می یارن سراغ پایه اساسی می روند برون ضرر خواهند کرد آموزش در کشور ما بی ارزش شده
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    46 14
    یعنی برای دستیاران پزشکی و کارمندان وزارت اقتصاد و مدیران نجومی بگیر و نفتی ها و پتروشیمی ها و خیلی جاهای دیگه حقوق و منابع هست فقط برای معلمان نیست ؟خب کاری نداره از اونا بگیرید و کم کنید به اقشار کم در آمد اضافه کنید،من یک سال هست بعنوان معلم استخدام شدم مدرک فوق لیسانس برق دارم سه میلیون و هفتصد میگیرم به هر کی میگم عمرا باورش نمیشه
  • بهزاد غیبی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    43 5
    توصیه می کنیم به نظام، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظم و همه دولتی ها که: همه حقوق ها را با کاهش و افزایش یکی بکنند تا مشکلی در تامین عدالت و عدم توانائی تامین مالی مطرح نشود...
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    57 8
    ده ساله که دارن معلمها رو فقط بازی میدن اصلا قرار نیست معیشت معلمها خوب بشه اگه خوب بشه ممکنه اونوقت اندیشیدن رو به دانش آموزانشون یاد بدن.
  • یک فرهنگی باز نشسته IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    36 4
    این یک سناریوی تکراری است.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    34 3
    حرف، حرف و باز هم حرف. آقای نیکزاد پس عمل مجلس و دولت انقلابی چی شد؟ درست است که گفته اند دو صد گفته چون نیمکردار نیست، به عمل کار براید به سخن دانی نیست .
  • خلیل قاسمی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    17 46
    به نظر من کلیه طرح های با بار مالی باید تا بعد از تعلیق تحریم‌های ایران به تعویق بیافتند...
  • NO ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 14
    ملت چند سال آینده را مراعات کنند تا رییس جمهوری مردمی شرایط را آماده کنند
  • رضوان US ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 0
    سود ذخیره فرهنگیان رو که خود سرانه به فیلم شهرزاد اختصاص دادند که متعلق به قشر فرهنگیان بود از حلقوم تهیه کننده و کارگردان و بازیگران بود بیرون میکشید ید نه چند غازی که میخواهید اضافه کنید کلی اما واگر دارید حرامتون باشه حق فرهنگیان رو می‌خورید
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 3
    سلام من معلم نیستم سواد هم ندارم تا۴ابتدایی درس خواندم ولی میفهمم که کشوری که به معلم رسیدگی نکنه هیچ پیشرفتی نداره یعنی مقامات اینونمیدونن معلمه که دکتر مهندس ومیسازه
    • سمیه IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 4
      درود بر شرفت
  • دبیر آموزش وپرورش IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 0
    سلام وزیر اقتصاد پنجاه درصد افزایش حقوق بی سر و صدا درخواست کرده این رتبه بندی ده ساله تو بوق و کرنا است آبروی معلم را نبرید معلمان را مثل کارمند های دیگر ببینید همانطور که کارمند بانک مثلاً با مدرک لیسانس وبیست وپنج سال سابقه حقوق میگیرد به ما حقوق بدهید ما رتبه بندی که شل کن سفت کن در میارید رو نخواستیم
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    دولت معلمان را به مقابله دعوت نکند که بازنده اصلی است عدالت را رعایت کنید.بیش از این به این صنف جفا نکنید که خیل عظیمی بر علیه شما به راه خواهد افتاد
  • عبداله IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 0
    اقای نیکزاد پس جنابعالی چرا از طرف مردم حوزه ی خود رفتی توی مجلس که امروز هر چی رییس برنامه و بودجه گفت بدون چون و چرا تایید کردی اخر شما هم با نمایندگان محترم دیگر جلسه ای تشکیل دهید و دفاع کنید
  • Z IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 26
    ولا شما معلما نا شکریت دو سال سر کار نمیرید. دارید صفا موکنید ِِِِِِِ..............ِِِ
  • ایلیا IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 2
    سلام، آقای نیک ذات موضوع درخواست بازپس گیری طرح رتبه بندی از طرف دولت را تکذیب نمودند.
  • سلام چی شد تمام وعده هایی که به معلمان. داده شد. IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 2
    سلام چی شد رتبه بندی چه پایان. نافرجامی
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    هرکسی یا بقول معروف هر قشری یک قابلیتی دارد لابدقابلیت ما هم همانست که.....میبینیم
  • بازنشسته IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 11
    دو ساله حقوق بدون زحمت می گیرن و خود مادرها دارن به بچه ها درس میدن ...
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    6 1
    معلما افزایش نمی‌خوان همه ی حقوقای کارمندا رو برابر کنید اونایی که اضافی هست بیارین پایین هم سطح بشه.اینه عدالتتتتتتت.عرضشو دارین اینو انجام بدین؟
  • نصیر IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    9 0
    من که نه توی انتخابات اسفند98نمایندگان مجلس ونه توی انتخابات 1400ریاست جمهوری شرکت نکردم ازاین بابت بسیارخوشحالم چونکه می‌دونم هیچ کدام برای ماکارانجام نمیدهند
  • عبدالله IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    8 1
    اگر یک اختلاس کمتر بشه رتبه بندی معلمان حل خواهدشد.قطعا
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 0
    و ده سال بعد. تعداد معلمها زیاده با یک قانون حقوق تعداد زیادی افزایش می یابد خوب برای دولتهای پولدار هم سخت بوده که هماهنگ کنه حالا که دخل خالیه و دارن با فروش اوراق حقوقها را می دهند و در اند اینده را پیش خور می کنند. خدا حافظ رتبه بندی تا انتخابات بعدی که دوباره سر کارمون بگذارند.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    8 3
    اگه پول نیست پس چطور به حقوق هیات علمی های دانشگاه همین امسال بی سر و صدا حدود 15 میلیون اضافه کردید. اونجا چون خودتان ذینفع بودید نه بحثی از اثرات تورمی به میان آمد، نه کسری بودجه ای بود و نه... اما به قشر کارمند که می زسد همه ناکارآمدی های 40 سال را میخواهید از جیب این بینواها پرداخت کنید. واقعا شرم بر شماها
  • یک فرهنگی با وجدان IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 3
    من به نوبه خودم به اندازه حقوقی که میگیرم درس میدم بقیه انرژی خودم رو میگذارم روی شغل اولم که پرورش مرغ هست تا زمانیکه حقوقم کفاف یکی زندگی معمولی رو بدهد نه بیشتر . بچه های مردم گناه دارن و...... ولش اول بچه های خودم وخودم گناه داریم . دولتی باید فکری بکند . شماهم همین کار را بکنید نتیجه را خواهید دید
  • خرزو IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 4
    خانم من با لیسانس ۲۷سال سابقه ماهی ۷۸۰۰۰۰۰حقوق میگیره خجالت بکشید
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 1
    حالا که دولت مشکل مالی داره بیاید حقوق تمام کسانی که از بیت المال حقوق میگیرن اعم از کارمندان و وزیران و نمایندگان مجلس رو با اشل و مقیاس آموزش و پرورش پرداخت کند مثلا برای شخصی که مدرک دکتری و سابقه ۲۰ سال کار دارد ۷ میلیون حقوق پرداخت کند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 7
    چرا باید حقوق معلما افزایش پیدا کنه !!!بیشتر سال رو تعطیلن هیچیم باد بچه ها نمی دن خدایی سختی کار پرستارا پزشکا کترگرا خصوصا کارگرای معدن خیلی بیشتره ،معلما همیشه ناراضین
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 2
    اونایی که ناشکرید ومی گید مهمتر خودمون یم وبچامون مطمین باشید آخر ش بدبختی وسیاهی بچه هاتون می بینید مار پرورش می دید با لقمه حرام تواستنتون اندازه یه معلم کار کنید تا حلال باشه نون بچه تون
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 2
    با سلام رتبه بندی در جایی مثل کشور ما که سواد و کارایی همه معلمها در یک سطح نیست خدا پسندا نه نیست چون بعضی واقعا زحمت میکشند و بعضی هیچ همتی ندارند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    10 0
    آموزش و پرورشی که وزیر ندارد بودجه ندارد سروسامانی ندارد چه کسی به آموزش و پرورش اهمیت میدهد یک آش شله قلمکاری که هر کسی پایش را در آن میکند نظری میده رتبه بندی به چه کارش آید؟ این همه سالها بچه هایی که سوختند وسایل آتش نشانی که در مدارس نیست مدارسی که یا کانکس هستند یا کپرند یا خانه هایی که باید آثار باستانی میشدند ولی مدرسه شدند و هر روز ممکنه بر سر همه خراب بشوند رتبه بندی به چه کارش آید نگاه و دید هیچ دولتی به آموزش و پرورش نبود واقعا چرا وزیر علوم داریم و دانشگاه وزیر دارد ولی بچه ها که پایه و اساس یک کشورند هنوز وزیر هم ندارند بودجه ندارند از جیب مردم مدارس را می چرخانند و می گویند پول نگیرید واقعا این حرفها کجا به جایی می رسد
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    طرح رتبه بندی معلمان یک سنگ بزرگه.... این دولت پاس اون دولت میده و این بازی تا آخر ادامه داره... و این نزدیکی ها خدایی هست.