امام جمعه قزوین: تلاش کنیم مردم طعم شیرین عدالت را بچشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید تمام تلاشمان را به کار ببریم تا همه مردم طعم خوش رشد و بالندگی، رحمت و نعمت های خداوند را بچشند و از نعمت عدالت برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست هم‌اندیشی مدیران و نمایندگان ادوار و معتمدین شهر با اشاره به لزوم الگوسازی قزوین به عنوان نمادشهر اسلامی اظهار کرد: باید شهری بسازیم که مسئولان و مردمی که در آن زندگی می‌کنند به درجه‌ای از ایمان و دینداری و سبک ‌زندگی اسلامی برسند که شهر به نمادی از دینداری تبدیل شود و این کاری است که از عهده اندیشمندان شهر بر می‌آید.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب در مورد تشویق مسئولین به خدمت بیشتر به مردم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همه اتفاقات خوب و شاخصی که در جهت رضایتمندی مردم در شهرها اتفاق می افتد را شخصا رصد می کنند و هر کجا کار نیکی انجام می شود که شایسته تقدیر باشد، به نوعی از آن حرکت تقدیر می کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اولین‌ نیاز هر شهری امنیت است و ایجاد امنیت تکلیف حاکمان در برابر امت است، افزود: این امنیت شامل معانی فراوانی مثل آسایش، آرامش، رفاه، سلامت و بهداشت است. در درجه بعدی معیشت مردم باید تامین شود و لازم است تمام تلاشمان را به کار ببریم تا همه مردم طعم خوش رشد و بالندگی، رحمت و نعمت های خداوند را بچشند و از نعمت عدالت برخوردار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم همدلی همه آحاد مردم و مسئولین، گفت: همه مؤمنین باید همدل باشند، هر زمانی که رابطه اخوت و برادری ایمانی را تجربه می کنیم، زندگی متعالی تجلی می کند.

وی تصریح کرد: مدیران ما باید علم و امانت‌داری را توأمان داشته باشند و این باید به یکی از ویژگی های یک مسئول تبدیل شود یک مسئول باید دانش و علم اداره امور را داشته باشد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اهمیت آبادانی مساجد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مساجد را آباد کنیم چرا که مسجد آباد به معنای داشتن جامعه آباد است. وقتی مساجد آباد می شوند و رونق می گیرند بسیاری از نابسامانی ها از بین‌ می‌رود و قلب مردم نیز آباد شده و این آبادی قلب باعث می‌شود خانه های مردم نیز آبادتر شوند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به نیاز جامعه به تبعیت از ولایت، اظهار کرد: امروز ما باید ولایتمداری را سرلوحه تمام کارهایمان قرار دهیم و امت را جایگزین شهروند کنیم. امت از امام خود تبعیت می‌کند و آن‌وقتی امت هستیم که پشت ولایت باشیم. عزت و اقتدار امروز کشور ما محصول این است که امت پشتیبان ولایت است.

وی تصریح کرد: امروز نیاز به تبیین و تعیین چشم اندازها داریم، امید، اعتماد و نشاط مردمی محصول کار ماست و فراموش نکنیم که اگر همه تلاشمان را هم بکنیم اما مردم ناراضی و غمگین باشند، به موفقیت و زندگی متعالی دست نیافته ایم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =