انتقاد بسیج دانشجویی از انتصاب زاکانی در هیات امنای دانشگاه تهران/ آموزش عالی را وابسته به سرمایه موسسات کرده اند

شرق نوشت:حساب کاربری توییتر بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عضویت زاکانی در هیات امنای دانشگاه تهران اعتراض کرد.

در این مطلب که با هشتگ «هیئت امنای دانشگاه تهران» منتشرشده آمده است:  «رویه‌ تسلط قدرت‌های سیاسی و اقتصادی بر مراکز علمی، نمایانگر این است که نهاد علم، نهادی مستقل و پویا نیست. بدیهی‌ است که تحول با طی‌کردن مسیری تکراری و آزموده‌شده رخ نمی‌دهد. در جریان اعلام اسامی هیئت امنای دانشگاه تهران مؤلفه‌هایی مانند عدم توازن در ترکیب هیئت امنا، نبود افراد شاخص علمی بین اعضا و همچنین حفظ روح سرمایه‌داری در دانشگاه نشان داد که اراده‌ای برای تغییر این رویه وجود ندارد. جای تعجب است که دانشگاه تهران، به‌عنوان نماد آموزش عالی خود را وابسته به سرمایه بنیاد یا مؤسسه‌ای خاص کرده است. وزیر علوم پاسخ دهد، بالاخره تحول در دانشگاه چگونه رقم خواهد خورد؟».

اگرچه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مشخصا به نام زاکانی اشاره نکرده و این متن می‌تواند شامل حال قالیباف و یکی، دو انتصاب جدید دیگر هم باشد؛ اما سابقه تعارضات اخیر این نهاد با زاکانی حاکی از این است که به احتمال زیاد یکی از چهره‌های مورد اشاره باید شهردار تهران باشد.

انتصاب زاکانی به سمت شهردار تهران که حالا حمایت شش‌دانگ دولت را هم پشت سر خود دارد، پیش‌تر با اعتراضات همین بسیج دانشگاه تهران و شش دانشگاه دیگر پایتخت هم روبه‌رو شده بود. بسیج دانشگاه تهران همان زمان در توییت دیگری نوشته بود: «بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در هیچ‌گونه نامه و بیانیه‌ای غیر از آنچه از رسانه رسمی خود پوشش می‌دهد، دخیل نیست. به واسطه رفع‌نشدن ابهامات انتخاب شهردار جدید تهران که در نامه قبل ذکر شد، آقای دکتر زاکانی را به جلسه‌ای عمومی برای پاسخ‌گویی به مردم شریف ایران، دعوت می‌کنیم».

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    4 6
    درود بر بسیج
  • محجوب IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    7 3
    برای دانشگاه مهم ایران آنهم دانشگاه تهران افت علمی دارد امثال مثل زاکانی هیات‌ امنا باشند.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    8 2
    زاکانی باید عضو هیئت علمی دانشگاه آکسفورد بشه.