قیمت خانه مجازی گران‎تر از منهتن نیویورک/ قیمت خانه در متاورس چقدر است؟

سرمایه‌گذاران پول واقعی را برای خرید زمین در یک شهر جدید خرج می‌کنند که فقط در واقعیت مجازی وجود دارد، خریداران می‌توانند هر آنچه را که می خواهند در زمین های خود در دسنترالند بسازند و بسیاری امیدوارند که از تجارت کالاها و خدمات با ارز دیجیتال خود در دنیای مجازی سود ببرند.

نگارعلی_ نیل استفنسون برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در رمان علمی تخیلی خود با نام سقوط برف از اصطلاح "متاورس" استفاده کرد؛ در این رمان آواتارهای واقعی در ساختمان های سه بعدی واقع گرایانه و سایر محیط های واقعیت مجازی با هم ملاقات می کردند.

از آن زمان به بعد فعالیت‌های گسترده مهمی در راه رسیدن به یک متاورس واقعی صورت گرفته است، یک دنیای مجازی آنلاین که واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، آواتارهای هولوگرافی سه بعدی، ویدئو و سایر وسایل ارتباطی را در خود جای داده است؛ همانطور که متاورس گسترش می یابد، یک دنیای جایگزین فرا واقعی برای شما ارائه می دهد تا در آن همزیستی کنید.

نشانه‌هایی از متاورس در حال حاضر در جهان‌های بازی آنلاین مانند Fortnite، Minecraft و Roblox وجود دارد و شرکت های پشت این بازی ها جاه طلبانه نقشه دارند که بخشی از تکامل متاورس باشند.

متاورس ترکیبی از چندین عنصر فناوری از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو است که در آن کاربران در یک جهان دیجیتال زندگی می کنند؛ کاربران متاورس همه چیز از کنسرت ها و کنفرانس‌ها گرفته تا سفرهای مجازی به سراسر جهان، کار، بازی و ارتباط با دوستان خود را در این دنیا حفظ می کنند.

چه زمانی می توانیم انتظار دیدن متاورس را داشته باشیم؟

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) که به تازگی نامگذاری شده است، تخمین می زند که پنج تا ۱۰ سال طول می کشد تا ویژگی های کلیدی متاورس به جریان اصلی تبدیل شود اما جنبه‌هایی از متاورس در حال حاضر وجود دارد؛ سرعت پهنای باند فوق العاده سریع، هدست های واقعیت مجازی و دنیای آنلاین همیشه روشن در حال حاضر راه‌اندازی شده اند، با این وجود ممکن است برای همه قابل دسترسی نباشد.

متا؛ غول فناوری که قبلاً فیس‌بوک نام داشت سرمایه‌گذاری قابل توجهی در واقعیت مجازی انجام داده است، از جمله خرید Oculus در سال ۲۰۱۴. متا دنیای مجازی را به تصویر می کشد که در آن آواتارهای دیجیتال از طریق کار، مسافرت یا سرگرمی با استفاده از هدست های VR به هم متصل می شوند.

قیمت خانه مجازی گران‎تر از منهتن نیویورک/ قیمت خانه در متاورس چقدر است؟

املاک متاورس با قیمت های نجومی در حال خرید و فروش است

سرمایه گذاران پول واقعی را برای خرید زمین در یک شهر جدید خرج می کنند که فقط در واقعیت مجازی وجود دارد، خریداران می توانند هر آنچه را که می خواهند در زمین های خود در دسنترالند بسازند و بسیاری امیدوارند که از تجارت کالاها و خدمات با ارز دیجیتال خود در دنیای مجازی سود ببرند.

دسنترالند یک بازی متاورس روی بلک‌چین اتریوم است؛ متاورس که در لغت جهان موازی ترجمه شده است در واقع ترکیبی از دو کلمه Meta و Universe است که تلاش می‌کند تا با ارائه تکنولوژی جدیدی کاری کند تا مردم سراسر دنیا به هم دسترسی داشته باشند.

اولین بازی که بر اساس این مفهوم طراحی شد زندگی دوم بود. در این بازی کاربران یک شخصیت مجازی ساخته و با آن زندگی می‌کنند. این کاراکترها دقیقا مثل افراد واقعی احساسات دارند و باید برای پیشبرد بازی توجه زیادی به آن‌ها کرد. دسنترالند هم یک بازی بر اساس همین مفهوم است، با این تفاوت که روی بلک‌چین اجرا می‌شود.

رویترز در تازه ترین گزارش خود اورده است که زیرمجموعه یکی از غول های ارزهای دیجیتال اخیرا املاکی را به ارزش ۶۱۸ هزار مانا خریداری کرده است که در آن زمان حدود ۲,۴۲۸,۷۴۰ دلار ارزش داشته است و این گروه قصد دارد از این املاک برای میزبانی رویدادهای مد دیجیتال و فروش لباس مجازی برای آواتارها استفاده کند.

گفتنی است که واحد خرید و فروش املاک در دسنترالند ارز دیجیتال مانا است؛ با ۲.۴ میلیون دلار، این بالاترین قیمتی است که تاکنون برای طرحی در متاورس پرداخت شده است، پس از Realm، یک سیستم مدیریت پایگاه داده با منبع باز، که در ماه ژوئن ۹۰۰ هزار دلار برای خرید یک مرکز مجازی پرداخت کرد.

گفتنی است که قیمت خانه در دسنترالند کمی بالاتر از قیمت متوسط ​​خانه در منهتن و بسیار بالاتر از قیمت خانه در سایر مناطق و همچنین در سانفرانسیسکو است؛ یک قطعه زمین در دسنترالند معادل ۵۲.۵ فوت مربع است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =