از تبلیغ خانه در دبی تا صحنه جنجالی استخر!

سید جواد هاشمی در یکسال گذشته با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده است و جدیدترین آن هم اعتراض به فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» بوده که این کارگردان ضمن ابراز ناراحتی بابت بازخوردها درباره فیلمش، پذیرفته تغییراتی را در فیلم اعمال کند.

مهسا بهادری: سید جواد هاشمی به بازیگر شهید معروف است  هنرمندی که در زمینه آثار دفاع مقدس و فیلمسازی برای کودکان کارنامه پروپیمانی دارد. 

اولین کار جدی او تئاتر «حج ابراهیم، حج عاشورا» در سال ۱۳۵۸ به کارگردانی کمال الدین قراب در تئاتر شهر و تالار آزادی بود. او پس از بازی در این نمایش، تئاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد و کارهای گوناگونی در زمینه سرود و آهنگ‌های انقلابی ارائه کرد، تا آنکه در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم سینمایی «پرواز در شب» ساخته رسول ملاقلی‌پور به طور رسمی وارد عرصه سینما شد. اولین کار تلویزیونی او «سیمرغ» در سال ۱۳۷۱ بود؛ طبق آمارهایی که در جاهای مختلف ارائه شده است، او تا کنون ۲۹ بار در فیلم‌هایش شهید شده است و در یک سال اخیر هم بخاطر همین موضوع حاشیه گریبانش را گرفت.

جواد هاشمی به جز کارگردانی، آهنگسازی، اجرا و بازیگری، نویسنده هم است و کتاب‌های «پرواز»، «قصه پرماجرا» و «باران» را نوشته و به چاپ رسانده است.

این هنرمند که تقریبا در تمام زمینه‌های هنری فعالیت دارد، در یکسال اخیر درگیر ناخواسته‌هایی شده که فقط می‌توان یکی از آن‌ها را مرتبط به تصمیم اشتباه هاشمی دانست، بقیه موارد خودشان پیش آمده. به بهانه اعتراض به جدیدترین فیلم این هنرمند، به حواشی و واکنش‌هایی که در یک‌سال اخیر گریبان این هاشمی را گرفته، نگاهی انداختیم که در ادامه می‌خوانید!

انسان ممکن‌الخطاست!

همه چیز از بهمن سال گذشته و با یک تبلیغات شروع شد. کاری که هنرمندان دیگر هم بارها آن را انجام داده بودند اما تا این اندازه جنجالی نبود. کل تبلیغ یک جمله بود «لایف استایل خانه‌های دبی با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست! برید دبی خونه بخرید و حالشو ببرید بچه هاتون هم دعاتون می‌کنند.» این جملات از زبان سید جواد هاشمی کارگردان و بازیگر ایرانی، مقابل دوربین یک شرکت اماراتی شنیده می‌شد که خرید خانه در شهر دبی را تبلیغ کند. 

این اتفاق حواشی زیادی به دنبال داشت و حمله‌های زیادی به هاشمی شد تا جایی که این هنرمند با انتشار ویدیویی عذرخواهی کرد و گفت محتوای این تبلیغ با اعتقاداتش هم همخوانی ندارد.

او درباره این تبلیغات گفت: «من بابت عذرخواهی از ملتی آمده‌ام که خیلی چیزها برای آن‌ها مهم است. متأسفانه بابت این تبلیغ تحقیقی نکرده بودم با عجله و به توصیه دوستانم متنی را گفتم که با اعتقادات و رفتار خود من هم مغایرت داشت، بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنم. گمان نمی‌کردم حاشیه داشته باشد چرا که ۱۵۰ سلبریتی دیگر این تبلیغ را انجام داده بودند و به من نشان داده بودند، اما من یادم رفته بود که سید جواد هاشمی فیلم‌های ارزشی بازی کرده و نباید این تبلیغ را انجام می‌داد من دوباره بابت این تبلیغ عذرخواهی می‌کنم.»

سید جواد هاشمی در ادامه پیام عذر خواهی‌اش گفت: «چند نکته اضافه کنم، اینکه انسان ممکن الخطا است و من هم خطا کردم. دوم اینکه من تا به امروز بابت هیچ کار تبلیغاتی یک ریال هم پول نگرفتم اگر بیان کنم که پول این تبلیغات قرار بود کجا برود باز حاشیه ایجاد خواهد شد، اینکه عذرخواهی کردم بابت خطایی که کردم شاید خیلی از جیب مردم را زدند پول مردم را بردند، اما مسئولیت پذیرفتن هزاران اشتباه را ندارند، خواستم آن‌ها هم یاد بگیرند که بابت اشتباه خود عذرخواهی کنند اشتباه خود را قبول کنیم نمره ما کم می‌شود، اما باید شهامت عذرخواهی را داشته باشیم.»

استخر دردسر ساز «زخم کاری»

 هفت ماه پس از تبلیغ خرید خانه در دبی و فراموش شدن آن هجمه‌ها علیه هاشمی هنگام تماشای قسمت ۱۲ سریال «زخم کاری» با کارگردانی محمدحسین مهدویان، با سکانسی مواجه شدیم که در آن سید جواد هاشمی از قالب همیشگی بازیگری‌اش خارج شده بدون لباس و در استخر مقابل جواد عزتی بازی می‌کند. پوششی که به فراخور قصه‌ها و صحنه‌های متعدد، تاکنون برای برخی دیگر از بازیگران مرد سینما و حتی تلویزیون رقم خورده و امری عادی تلقی شده، اما برای سیدجواد هاشمی، مرد همیشه مومن و انقلابی فیلم و سریال‌ها، کمی گران تمام شد. موضوع این است که وقتی برای اولین‌بار حاشیه دامن یک نفر را می‌گیرد، دیگر کوچک‌ترین رفتار او_ چه خوب، چه بد_ زیر ذره بین می‌رود و هاشمی هم از این قاعده مستثنی نبود. خود بازیگر معتقد بود که قربانی عرف غلط جامعه شده است و قصد هنجار شکنی نداشته است و در جایی دیگر هم گفته بود که هم در استخر لخت می‌شود و هم در هیأت امام حسین (ع) به قصد سینه زدن.

از تبلیغ خانه در دبی تا صحنه جنجالی استخر!
سیدجواد هاشمی«زخم کاری» 

همزمان با این اتفاق ویژه برنامه محرمی «نشان ارادت» با حضور این بازیگر از کنداکتور شبکه دو سیما خارج شد و روز بعد هم روابط عمومی برنامه اعلام کرد این قسمت به دلیل مشکلات فنی پخش نمی‌شود و قسمت دیگری با حضور شهرام عبدلی روی آنتن رفت البته چند روز بعد برنامه با حضور این بازیگر پخش شد.

این بازیگر کمی قبل‌تر و با حضور در برنامه‌هایی مانند «شام ایرانی» و مسابقه «مافیا» مخصوصا با پوشش متفاوت شرکت‌کنندگان نشان داده بود که قصد دارد از کلیشه‌های رایج در نقش‌هایش کمی فاصله بگیرد و فضاهای متفاوتی را در عالم تصویر و نمایش به نمایش بگذارد. البته این انتخاب به معنای فاصله گرفتن او ار بازی کردن در نقش‌های ارزشی نیست چون در ماه‌های اخیر در سریال «راز ناتمام» که به زندگی شهید باهنر می‌پردازد، نقش شهید محمدعلی رجایی را ایفا کرده است.

این‌بار با لباس به استخر می‌روم

 پس از اتمام حاشیه‌ها درباره هاشمی و سکانسی که در آن بازی کرده بود، حالا نوبت به فیلمش یعنی «شهر گربه‌ها» رسیده است. این فیلم در سوم آذر روی پرده سینما رفت. همزمان او اعلام کرد که سه فیلم «تورنا دو ۲»، «شهر گربه‌ها ۱» و «شهر گربه‌ها ۲» روی دستش مانده که در حال تدوین است. او درباره دلیل اکران «شهر گربه‌ها۱» گفت: «مجبورم این فیلم را اکران کنم چون آنقدر بدهکاری دارم که باید به نحوی برای پرداخت آن‌ها اقدام کنم و پرداخت بدهی‌ها نیز منوط به این است که فیلم فروش خوبی داشته باشد و اگر نفروشد در زندان همه را ملاقات می‌کنم.»

این دومین باری است که هاشمی با فیلم‌هایش مشکل مالی جدی پیدا می‌کند یکبار دیگر هم زمان ساخت مستند «یار دوازدهم» این اتفاق رخ داده بود.

چهار روز از اولین اکران این فیلم سینمایی می‌گذشت که محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده مردم خمینی شهر روز هفتم آذر با تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس خطاب به وزیران گفت: «این گربه رقصانی که در فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» اتفاق افتاده است متوقف شود، چرا که این موضوع احساسات متدینین و مذهبیون را جریحه‌دار کرده است. اینکه مجوز اکران چنین فیلم‌هایی صادر می‌شود، مخالف موازین نظام دینی است و من درخواست می‌کنم وزیر در مقابل فشارهای وارده مقاومت کند و اکران این فیلم را به خاطر صیانت از خون شهدا تعطیل کند.»  

کارگردان هم اعلام کرده که در پاسخ به اعتراض برخی‌ها فیلمش را اصلاح خواهد کرد این در حالی است که به نظر می‌رسد بیش از آنکه  فیلم، زیر تیغ حاشیه‌ها باشد، خود سیدجواد هاشمی در تیررس حساسیت‌ها قرار دارد. 

این فیلم در تمام اطلاع‌رسانی‌های گذشته با محور استکبارستیزی و نقد مهاجرت جوانان و خانواده‌ها معرفی شده و حتی نام یکی از بازیگران فیلم «ترامپ» است، ولی در حالی که هنوز به فروش ۴۰۰ میلیون تومان هم نرسیده به دلیل رقص و آنچه انحراف کودکان عنوان شده، مورد انتقاد قرار گرفته تا جایی که کمپینی علیه این فیلم و با هدف لغو اکرانش به راه افتاده است. 

هاشمی هم در پاسخ به همه هجمه‌هایی که علیه او وارد شده است گفت: «من دیگر بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم  خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است. فکر می کنم یا باید کوتاه بیایم و یا شاید باید این کار را کنار بگذارم و از این به بعد هم با لباس به استخر بروم!»

         در این‌باره بیش‌تر بخوانید:

         ◾️ سیدجواد هاشمی: تابوها را می‌شکنم/ تبلیغ خانه در دبی اشتباه بود اما بازی در «زخم کاری» نه

         ◾️ سیدجواد هاشمی:‌ قول می‌دهم از این به بعد، با لباس به استخر بروم!

۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    31 3
    هی خداوند می گه که من از همه مکارها مکارترم اما ما باور نمی کنیم.
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      6 2
      سید جواد هاشمی بیشتر تو طیف هنرمندان اصولگرا بوده اما از زمانیکه رفت برزیل برا جام جهانی و...هنجارشکنی کرد و...
  • عبدالکریم IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    22 63
    این بازیگر که به لطف نقش های ارزشی توانست بزرگ شود باید حرمت نگه دارد وگرنه از چشم امت و شهدا خواهد افتاد
    • US ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      29 9
      ببخشید با احترام به شهدا، چطوری اونوقت از چشم شهدا میوفته؟؟
    • مهدی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      24 9
      سید جواد هاشم یک هنرمنده که باید با تغییر سلیقه جامعه ؛ فعالیت ها و نحوه کارش تغییر کنه . این قضاوت ها بر علیه سید جواد هاشمی نشانگر عدم تحلیل درست از خواسته ها و سلیقه های امروزی مردم است.
    • عبدالکریم IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      1 1
      در پاسخ به شما که با پرچم شیطان بزرگ ، مطلب گذاشته اید . شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان ، نظاره گر اعمال ما این آیه قرآن شریف است . اما اگر شماها اینها را بدانید و درک کنید . پس می بینید که وقتی زنده هستند پس می شود که چیزی که ناراحتشان می کند باعث آن شود که در چشم آنها خار شود
  • US ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    44 5
    بازیگر که نیاید فقط یک را بازی کند. از اول هم اشتباه بود کارش. مردم تصور می‌کنند تو زندگی خصوصی شم شبیه نقش هایی است که بازی می‌کند.
  • مردم IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    38 12
    ایشون مثل همه ما حق زندگی دارند وبازیگر هستند .کلا دست از سرهمدیگر بردارید و مقابل ناحق ایستادن خوب است.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    12 27
    این بابا نماد بارز نفوذ هست . نفوذی با چهره کراوات زده و غربی راه بجایی نمیبره نفوظ با چهره و شعار رادیکالی کارش پیش میره .
  • amir IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    26 7
    کدام ارزشی، این بنده خدا نون به نرخ روز را می خواهد تجربه کند ،که بازی های گذشته جلو گیری می کند از استفاده حال.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    14 6
    الان بگن چندمیلیارد میدیم بیا نقش شهید بازی کن صوت صلوات و یقه و تیپش به رنگ دلار میشه واسه نونه واسه نونه....
  • فهم IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    18 2
    نون به نرخ روز خوردن کار اکثر بازیگرهاست.
  • الی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    5 2
    چرا همه رو زیر ذره بین میگیرید😐
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    13 1
    ول کنید این حرف ها را هرکس باید در لحظه زندگی کنه اونم زیر فشار تورم و تحریم شهدا تورم را مشاهده می کنند خود حضرت علی میگه فقر از هر دری وارد بشه، ایمان از یه در دیگه خارج میشه
  • حسین IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    15 2
    انقدرسربه سریک هنرمندنگذارید اگربدون پیراهن بودایرادرابه کارگردان بگیریدایشان شغلش است اگرتبلیغی انجام شده دیگران هم انجام دادندچراکلیدشده روی این بنده خدا
  • RU ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    8 1
    با اینکه بازیگری اسمش هم روش هست و شغل این آقایان هم همینه پس دیگه چکار کنه؟ از اون ور هم یه نفر یه نقش خوب بازی کرده تو ذهن هم مونده حالا دیگه مردم ول کن نیستن همیشه همونطوری میخانش
  • ندا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    7 3
    شما چه توقعی از بازیگر دارین بر حسب متن نمایش نامه فیلم بازی میکنه قرار نیست خودش شخصیش باشه هر کی زندگی خودش داره
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 0
    موهاشو فشن کنه، شلوار لی پاره بپوشه،صورتشو سه تیغ کنه،تیشرت رنگی بپوشه.اینا شروطیه که برای شروع تغییرات و پذیرفته شدن بایستی انجام بده.
  • براتعلی آبرین IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 11
    هاشمی عزیز؛پسرم؛من پدر شهید هستم .برگرد بیا پیش من وپسر شهیدم نگرانیم. تورو در ردای سلبریتی انقلابی وحزب اللهی میخواهیم ببینیم.دل رهبر عزیز را شادکن عزیزم
  • ارسام IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    12 0
    عادل فردوسی پور تبلیغ سرمایه گذاری تو کدوم کشور رو کرد که ممنوع التصویرش کردن؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    10 1
    سید شناگر خوبی هستی اگر موقعیتش پیش بیاد
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 3
    چرا به خاطر پول هر نوع چارچوب، حریم و اخلاق را زیر پا می گذارند و از خون شهدا هم مایه می گذارند؟ خجالت داره. پناه بر خدا از دست افراد دو رو و منافق،
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    این همه تنگ نظری در مورد مردم نباید داشت این بنده خدا خطایی نکرده که این همه براش جو سازی می کنند. انصاف و انصاف و انصاف