استعلام قیمت و خرید بیمه شخص ثالث جیلی در کمتر از سه دقیقه

نگاهی خیلی اجمالی و سریع به آمار تصادفات خودروها در ایران بیندازیم. در هر ساعت در کشور ۲ نفر جان خود را به علت تصادف از دست می‌دهند. اگر بخواهیم میانگین بگیریم، متأسفانه روزانه به طور متوسط ۴۰ نفر در تصادف خودرویی فوت می‌شوند. این آمار کم نیست. نکته تأسف‌بار این است که  حدود ۲۵% این آمار فقط مربوط به شهر تهران است. بیشتر این تصادفات مربوط به خودروهای پرفروش در کشور مانند پراید، سمند و پژو ۴۰۵ است؛ اما نباید سهم دیگر خودروهای خاص را نادیده گرفت.

باید گفت که یک طرف قضیه مربوط به این سه نوع اتومبیل است؛ طرف دیگر خودروهای سنگین، شاسی‌بلند و جدید کشور هستند. جیلی هم یکی از همین‌ها است. جیلی یکی از پرطرفدارترین برندهای صنعت خودرو است که شهرت جهانی دارد. برند جیلی در سال ۱۹۹۷ در چین تاسیس شد و تولید خودرو را آغاز کرد. خودروهای تولیدی این برند به دلیل کیفیتی که دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و رقیب برندهای مطرح جهانی شده است. البته آمار دقیقی از تصادف جیلی در دسترس نیست؛ اما در تصادفات می‌تواند ردپایی از این خودرو مشاهده کرد. با توجه به اینکه چند مدل جدید از جیلی هم به تازگی معرفی شده‌اند، به احتمال زیاد شاهد افزایش تعداد استفاده از این خودرو خواهیم بود. وقتی هم آمار استفاده افزایش پیدا کند، نرخ تصادف هم زیاد خواهد شد. در اینجا داشتن بیمه شخص ثالث جیلی اهمیت پیدا می‌کند. همه دارندگان خودرو از ضرورت بیمه شخص ثالث آگاه هستند. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری است که خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد. مگر می‌شود خودرو داشت و نسبت به میزان نرخ بیمه شخص ثالث و پوشش‌های آن بی‌توجه بود؟

بیمه شخص ثالث جیلی چیست؟

بیمه‌های خودرو در ایران در سه دسته: بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث سرنشین جای می‌گیرند. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای دارای ضرورت قانونی برای همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی است. طبق ماده یک قانون بیمه شخص ثالث، همه رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی ملزم به خرید بیمه شخص ثالث هستند. لذا رانندگان خودروی جیلی نیز از این قاعده قانونی مستثنی نخواهند بود.

بیمه شخص ثالث جیلی خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث و همچنین راننده مقصر را پوشش می‌دهد. در این حالت بیمه‌گزار که مالک خودروی جیلی است، متعهد می‌شود تا با پرداخت حق بیمه مشخص به بیمه‌گر، خودروی خود را در تصادف بیمه کند. خسارت‌های تحت پوشش این نوع بیمه‌نامه شامل موارد زیر است:

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

بیمه شخص ثالث: جبران خسارت مالی و جانی اشخاص ثالث در تصادفات

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

با توجه به اجبارقانونی بیمه شخص ثالث برای انواع خودروها، ما به همه رانندگان تمدید یا خرید خرید بیمه شخص ثالث ماشین را پیشنهاد می‌کنیم تا پوشش‌های این بیمه خسارات جانی و مالی را  هنگام تصادفات و حوادث جبران نماید.

قیمت بیمه شخص ثالث جیلی

عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیمه شخص ثالث جیلی تفاوتی با دیگر خودروها ندارد. هر سال بعد از این که نرخ دیه مشخص شد، بیمه مرکزی نرخ پایه بیمه شخص ثالث را تعیین و به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. بر همین اساس با تصمیم شواری عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه ۱۴۰۰ با ۳۷ درصد  ( ۸.۵% تخفیف شرایط کرونا)  رشد نسبت به سال ۹۹ در سه روز مانده به سال ۱۴۰۰ به صورت زیر اعلام گردید:

نوع وسیله نقلیه

نرخ پایه بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ (تومان)

کمتر از ۴ سیلندر

۱۹۳۷۵۰۰

پیکان، پراید و سپند

۲۲۹۴۳۰۰

سایر ۴ سیلندرها

۲۶۹۷۱۰۰

بیش از ۴ سیلندر

۳۰۱۸۴۰۰

  • تعداد سیلندر: با توجه به جدول بالا، تعداد سیلندرخودروی جیلی هم یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت بیمه شخص ثالث است.
  • نوع کاربری خودرو: کاربری خودروی جیلی بیشتر شخصی است؛ اما اگر کسی از آن به عنوان تاکسی اینترنتی یا دولتی استفاده می‌کند، به دلیل اینکه نرخ تصادف در این نوع خودرو زیاد است، بیمه‌گزار باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند.
  • سقف تعهد: بیمه مرکزی حداقل و حداکثر پوشش مالی را در سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۶ و ۳۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است. اگر بیمه‌گزار میزان پوشش مالی بیشتری را می‌خواهد، می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، حداکثر پوشش مالی را دریافت کند.
  • تخفیف عدم خسارت: در صورتی که بیمه‌گزار در طول مدت بیمه‌نامه خود (یک ساله) خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکند، در هنگام تمدید برای او تخفیف در نظر گرفته خواهد شد. حداقل درصد تخفیف برای یک سال %۵ است. میزان تخفیف به ازای تعداد سال‌های دریافت نکردن خسارت افزایش پیدا خواهد کرد. حداکثر درصدی که بیمه‌گزارمی‌تواند تخفیف دریافت کند، %۷۰ در سال چهاردهم تمدید بیمه ثالث است.
  • جریمه دیرکرد: از آنجا که بیمه شخص ثالث اجباری بوده، در صورت تمدید نکردن آن تا قبل از تاریخ اعتبار، بیمه‌گزار باید علاوه بر قیمت اصلی، جریمه‌ای را هم پرداخت کند.

برای استعلام، تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث جیلی به لینک زیر مراجعه نمایید: https://bimeh.com/thirdparty/geely

استعلام، مقایسه و تمدید بیمه شخص ثالث جیلی از بیمه دات کام

حادثه نوع خودرو را نمی‌شناسد. هر چقدر هم که راننده خودروی جیلی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کند، به هر حال اتفاقاتی پیش می‌آیند که ناخودآگاه راننده خودروی جیلی مقصر شناخته خواهد شد. در این موقع جبران خسارت بر عهده مالک اتومبیل جیلی است.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث برای انواع  خودروی جیلی

مهم‌ترین مساله خرید آسان و سریع بیمه شخص ثالث جیلی است. از آنجا که این مدل از خودروهای خاص کشور است، برای همین خرید یک بیمه‌نامه مطمئن با پوشش دهی مناسب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بیشتر شرکت‌های بیمه‌گر خودروهای جیلی را تحت پوشش قرار می‌دهند؛ اما برای استعلام و مقایسه به منظور انتخاب بهترین شرکت می‌توانید از سامانه bimeh.com، وبسایت استعلام و فروش انواع بیمه‌نامه، استفاده کنید. در بیمه دات کام می‌توانید تمامی شرکت‌های بیمه‌گر را از نظر تعداد شعب پرداخت خسارت، نوع پرداخت و میزان پوشش خسارت، سطح توانگری و میزان رضایت مقایسه کرده تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید. برای مشاوره و خرید بیمه شخص ثالث جیلی می‌توانید با کارشناسان bimeh.com از درگاه های ارتباطی زیر ارتباط بگیرید:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =