ساختمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افتتاح شد

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه مدیران برای جبران کمبودها از هم پیشی بگیرند، گفت: اداره منابع طبیعی باید در جهت حفظ منابع آب و فضای سبز استان با دستگاه‌های مربوطه همپوشانی و هم‌افزایی داشته باشد و برنامه مشترک تعریف کند.

به گزارش خبرآنلاین  از البرز؛ «مجتبی عبداللهی» در حاشیه افتتاح ساختمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان که روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان جنگلها صورت گرفت، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته، افزود: امید است افتتاح این ساختمان منشأ اقداماتی ویژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حوادث مختلفی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور رخ داده، گفت: مقام معظم رهبری در جلسات تخصصی در خصوص حفظ و حراست از منابع طبیعی بیانات و فرمان های متعددی داشته اند.

عبداللهی افزود: متاسفانه شاهد دست اندازی‌ها و تصرفات بسیاری در حوزه منابع طبیعی بوده‌ایم که این امر صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته است. تاکنون تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته ولی کافی نیست و باید با جدیت بیشتری وارد عمل شویم.

استاندار البرز افزود: دستگاه‌ها باید هماهنگی بیشتری داشته باشند و چاره اندیشی کنند و ضروت دارد روحیه کار تیمی با اهداف مشترک در استان تقویت شود.

وی گفت: خسارات گذشته جای خود دارند و اکنون باید برای جبران آنها اقدام کنیم و اجازه ندهیم اراضی کشاورزی و باغ‌ها تخریب شوند و کاربری آنها تغییر کند.

عبداللهی افزود: اداره منابع طبیعی باید در جهت حفظ منابع آب و فضای سبز استان با دستگاه‌های مربوطه همپوشانی و هم‌افزایی داشته باشد و برنامه مشترک تعریف کند.

وی گفت: برای افزایش فضای سبز استان به مردم نقش و برنامه بدهیم و با راه‌اندازی پویش هر شهروند یک درخت، علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، سرانه‌های فضای سبز را نیز ارتقا دهیم.

«مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز استاندار البرز را به عنوان همیار طبیعت معرفی کرده و افزود: کشور ما فرسایش آبی و خاکی فراوانی دارد و بیش از ۱۶ تن در هکتار فرسایش خاک داریم.

وی گفت: حدود ۴۵۰ شهر در کشور در محدوده سیلاب خیز قرار دارند.

منصور افزود: آبخیزداری می‌تواند ۷۰ درصد سیلاب‌ها را کاهش دهد از این رو باید آبخیزداری به عنوان یک امر مهم برای پیشگیری از حوادث جدی گرفته شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =