وزارت بهداشت اعلام کرد: شاخص تابش اشعه ماورا بنفش امروز و فردا در شرایط خطر بسیار زیاد است و استفاده از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب هنگام تردد در فضای باز ضروری است.

پایگاه اطلاع رسانی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: اشعه ماورا بنفش که یک اشعه مضر برای سلامت پوست و چشم است و می‌تواند عامل بروز سرطان پوست و برخی بیماری‌های پوستی باشد طی امروز و فردا در شاخص «خطر بسیار زیاد» قرار دارد.

آنطور که وزارت بهداشت اعلام کرده شاخص اشعه ماورا بنفش در یک طیف شدت از یک تا 11 درجه بندی می‌شود و اگر بین یک و دو باشد بی خطر، بین 3 تا 5 کم خطر، بین 6 تا 7 دارای خطر زیاد و بین 8 تا 10 خطر بسیار زیاد و شاخص 11 نشانه خطر بسیار شدید این اشعه است.

وزارت بهداشت در گزارش امروز و پیش بینی فردای این اشعه مضر سلامت اعلام کرد که شاخص اشعه ماورا بنفش طی امروز و فردا روی عدد 10 است و بنابراین در وضعیت «خطر بسیار زیاد» قرار دارد.

وزارت بهداشت به مردم تمام استان‌های کشور پیشنهاد داده تا برای کاهش عوارض اشعه ماورا بنفش هنگام تردد در فضای آفتابی حتماً از عینک آفتابی استفاده کنند، کرم ضد آفتاب با SPF بالای 30 بزنند و ضمن اجتناب از ماندن طولانی در محیط بیرون از کلاه و لباس مناسب استفاده کنند.

نکته اینکه هوای تهران هم در سال 90 تاکنون در وضعیت مناسبی نبوده است و در روزهایی به شرایط اضطرار رسیده است. هفته گذشته احتمال تعطیلی دو روزه به دلیل آلودگی هوا و افزایش گرد و غبار در تهران وجود داشت. هنوز هم شرایط غبار و آلودگی هوای تهران در وضعیت سالم نیست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر نعمتی US ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    این خبر صحت ندارد.