معاون وزیر آموزش و پرورش: ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی داریم

فارس نوشت: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه امروزه حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خاص کشور تحصیل می‌کنند،گفت: حدود ۷۰ هزار نفر در مدارس ترکیبی فراگیر و مدارس پذیرا درس می‌خوانند.

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز در بزرگداشت روز جهانی معلولین اظهار داشت: خرسندم که در این روز توفیق حضور در جمع صمیمی و فرهیخته تبریز باشم. 

وی با تاکید به مداخلات طلایی گفت: جامعه دوستدار انسان باید در زمان مناسب خود خدمات را ارائه دهد به این منظور علاوه بر اینکه می‌خواهیم پوشش را به صد درصدی برسانیم سه گروه به گروه هفت خوان اضافه شد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به برنامه‌های دیگری اعم از  سنجش و سلامت امسال با وجود کرونا که رکورد زد اشاره کرد و گفت: غربالگری مشکلات یادگیری طرح جدید است که در برنامه سنجش با رویکرد خانواده محور و معلم محور برای حرکت در مسیر قرار گرفته است. 

وی متذکر شد: این اهداف به تنهایی حاصل نمی‌شود بلکه با مشارکت و درگیری همه اجزای آموزش  و پرورش حاصل می‌شود. 

حسینی  با بیان اینکه کتابی مبنی بر توسعه مشارکت‌ها اخیرا منتشر که ۹۵ درصد این کتاب نوآورانه است، گفت: در طرح از خشت تا بهشت ۱۶۵ مدرسه توسط خیرین ساخته شد و ۱۴۵ میلیارد تومان خیرین برای خرید تجهیزات کمک کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:  آموزش خاص و استثنایی حدود ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از آموزش و پرورش عادی هزینه می‌خواهد.

وی با اشاره اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاندمی کرونا ۳۶۱ هزار دستگاه تبلت به دانش‌آموزان کل کشور هدیه داد، گفت: بر اساس بودجه‌ سال ۱۴۰۰ ما نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان را برای رفع نیازهای دانش‌آموزان نیازمند به استان‌های مختلف می‌دهیم.

وی با اشاره به رمز موفقیت نخست وزیر مالزی که در اولین جلسه هیات دولت تاکید کرده بود که هیچ شاخص را از هیچ وزارت‌خانه‌ای نمی‌پذیرم مگر اینکه پیوست آموزش و پرورش داشته باشد، گفت: بیش از ۶ هزار نفر در سال جاری خدمات حرفه ای تخصص دریافت کرده‌اند. 

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =