از پافشاری بر تکمیل سد معشوره تا انتقاد از پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

استاندار لرستان از پافشاری خود بر تکمیل سد معشوره و نارضایتی از نحوه پروازهای فرودگاه خرم آباد خبر داد .

 سید احمد موسوی :فرهاد زیویار استاندار لرستان پس از طی دهه‌های زیاد اولین استاندار بومی لرستان است که دولت سیزدهم با اعتماد به وی سکان مدیریت اجرایی استان را به او سپرد. به بهانه سفر رییس جمهور به استان شخص اول دولت در لرستان در گفتگوی تلویزیونی به بیان برنامه های خود پرداخت و خیلی شفاف سیاست های خود را اعلام کرد . 

 *  آب محور توسعه لرستان 

دکتر فرهاد زیویار خیلی زود به سراغ دغدغه اول این روزهای مردم لرستان رفت و از آب بعنوان اولین و مهمترین مطالبه مردم از دولت نام برد و گفت : در لرستان حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب روان آب وجود دارد و این ظرفیت محور توسعه استان است که براحتی از آن نخواهیم گذشت .

وی افزود: ۲۳ درصد زمینهای استان آبی و ۷۷ درصد زمینها دیم هستند بنابراین این وضعیت نیازمند توجه اساسی بوده و کوتاه نخواهیم آمد .

 * پافشاری بر تکمیل سد معشوره

استاندار لرستان با صراحت تکمیل سد معشوره را در صدر برنامه های آبی خود یاد کرد و تصریح کرد: پتانسیل و ظرفیت استان و خواست مردم استان مطالبات حق آبه است و وزارت نیرو می بایست به خواست مردم استان که تکمیل سد معشوره است تمکین کند و روند تخصیص و تکمیل سد معشوره که در اولویت برنامه های ماست را به مرحله اجرا درآورد .

 *  پرهیز از وعده های سرخرمن 

زیویار خیلی هوشمندانه وعده سر خرمن در خصوص طرحهای بزرگ زیرساختی به مردم نداد و در رابطه با طرحهای ریلی استان نیز این چنین پاسخ داد : در این مدت پیگیری ها و جلسات منظم زیادی را در وزارت خانه های مربوطه داشتم خوشبختانه وزارت راه در خصوص تکمیل طرح‌های ریلی استان نظر مثبت و مساعد دارد و قرار است در جلسات آینده هیات دولت مطرح و بررسی شوند .

وی ادامه داد : طرح راه آهن خرم آباد اندیمشک و دورود بروجرد ملایر از طرحهای زیرساختی مهم استان هستند و این قول را به مردم می دهم تا پایان دولت سیزدهم به نتایج خوبی برسانیم که شرمنده مردم نشویم و باتوجه به اینکه طرحهای کلان ملی می‌باشند نیازمند تلاش و تصمیمات کارشناسی هستند بنابراین در کوتاه مدت نمی توان قولی بدون پشتوانه به مردم داد ولی محدانه به دنبال آغاز روند اجرایی آنها هستیم .

*انتقاد از نحوه پروازهای نامنظم فرودگاه

استاندار در ادامه با بیان اینکه فرودگاه خرم آباد یکی از نامنظم ترین پروازها را دارد اظهار کرد : صنعت توریسم و گردشگری نیاز به زیرساخت دارد وقتی ما نتوانیم خدمات پروازی مطلوبی را ارائه نماییم قطعا در پذیرش گردشگران به استان تاثیر منفی خواهد داشت .

وی با انتقاد از نحوه پروازها افزود : پروازهای فرودگاه باید منظم و افزایش یابد در این رابطه نیز برنامه مدونی در حال طراحی داریم و قطعا این فرودگاه تقویت خواهد شد.

*تلاش در راستای احیای صنایع راکد 

نماینده عالی دولت در لرستان اظهار امیدواری کرد : در سفر رییس جمهوری به استان علاوه بر برنامه های فوق باتوجه به وضع نامطلوب واحدهای اقتصادی استان ،تصمیمات مناسبی در راستای تقویت و احیای صنایع راکد اخذ شود .

استاندار در پایان عنوان کرد : مردم لرستان حق دارند توسعه و تغییر را در استان لمس کنند و این قول را به مردم خواهم داد با همه توان و صرف انرژی های زیاد بدنبال تحقق دغدغه همه لرستانیها هستیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =