اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های اشتغال زا در یزد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: تسهیلات ارزان قیمت طرح‌های اشتغال زا به طرح‌های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحدهای تولیدی قابل تخصیص است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علی نمازی در نشست کارگروه استانی طرح که همزمان با نشست مجازی شورای ملی برگزار گردید اظهار داشت: قانون گذار به منظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه در استان‌های با نرخ بیکاری بالا، منابعی را در قالب جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور در نظرگرفته است.

 نمازی افزود: حجم منابع دولت در این تبصره در کل کشور، ۳۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد و سهم استان یزد در این زمینه معادل ۷/۲ درصد و حدود یک هزار میلیارد تومان می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات موضوع این تبصره به طرح‌های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدی کوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران قابل تخصیص است.

نمازی گفت: نرخ سود تسهیلات بسته به حوزه فعالیت طرح و محل اجرای آن متفاوت بوده به نحوی که بازه ۴ تا ۱۶ درصد را پوشش می‌دهد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه‌ای و تکمیل حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =