وزیر کار به مجلس آمده بود که بگوید چرا آمارهای اشتغالزایی دولت، با حقایق موجود منطبق نیست، اما نتوانست نمایندگان را در این زمینه قانع کند.

به گزارش خبرآنلاین، او که به صحن علنی امروز مجلس احضار شده بود، با فریادهای دو دو نمایندگان به نشانه مخالفت، تریبون را ترک کرد.

عبدالرضا شیخ الاسلام وزیر کار با بیان اینکه معضل بیکاری یک مشکل جهانی است که سایه آن در ایران هم دیده می​شود، گفت: « نرخ بیکاری در میان جوانان سه تا چهار برابر نرخ بیکاری بزرگسالان در جهان است. »

وی از موارد اثرگذار دیگری بر بیکاری همچون اثرگذاری دیگر موارد اقتصادی بر ایجاد اشتغال در ایران یاد کرد و افزود: « دولت دهم از حداکثر توان شورای عالی اشتغال استفاده کرده است. البته هیچ کس به تنهایی در کشور مسئولیت اشتغال را بر عهده ندارد و همه اعضای دولت و نظام، در این زمینه مسئولیت دارند تا بستر لازم را فراهم آورند. »

این عضو شورای عالی اشتغال از تلاش​های این شورا در 30 جلسه با حضور 10 عضو کابینه و 20 رئیس سازمان​ها و دستگاه​ها یاد کرد که منتج به 250 مصوبه برای رفع بیکاری شده است.

به گفته وی اگرچه جوانان ایرانی تحصیلات دانشگاهی خوبی دارند، اما تحصیلات آنها متناسب با نیاز جامعه روز کشور برای اشتغالزایی نیست. به همین دلیل علی​رغم ارتقاء تحصیلات، اشتغالزایی لازم ایجاد نشده است.

بالاخره آقای رئیس به سراغ سوال اصلی یعنی واقعیت ایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل رفت و گفت: « فعالیت منسجم و هماهنگی با همکاری استانداری​ها انجام شد که خوشبختانه نتیجه بخش بود و همه با موضوع اشتغالزایی آشنا شدند و رونق کسب و کار بیشتر می​شود. »

شیخ الاسلام گفت: « با صراحت ادعا می​کنیم اگر چه تا پیش از این هیچ کس مسئول اشتغال نبود اما الان هر مسئولی در کشور، مسئول ایجاد اشتغال است و همه باید برای آن تلاش کنند. این هم افزایی، علی رغم برخی ان قلت​ها درباره امار ارائه شده، حاصل خوبی داشت. »

وی افزود: « در سال گذشته به موجب آمار استانداران، یک میلیون و 770 هاز شغل ایجاد شده است. »

نمایندگان با فریاد « دو-دو »  خود نشان دادند که اظهارات وزیر را قبول ندارند. شیخ الاسلام هم گفت که این گزارش را به استناد گزارشات استانداران ارائه می​دهد.

/29/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    معلومه که استاندارها آمار زیادی دادن که بودجه بیشتری برا استانشون بگیرن این که عجیب نیست اخوی
  • مهران از اصفهان IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    بلاخره کسی نمیخواد زحمات کسی رو کتمان کنه، اما به نظر من سرعت حرکت با طول مسیر حرکت تا مقصد به هیچ عنوان همخوانی ندارد. ممکنه مثلا بجای اینکه تا ده سال دیگه وضعمان خوب بشود مثلا تا 500 سال دیگه این اتفاق بیفتد!!