پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از شرایط موجود راضی نیست.

تشکیل کمیته فنی باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی فصل آینده این تیم، حمید جاسمیان یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس را بر آن داشته تا حرف‌هایی بزند. جاسمیان که اولین کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس حساب می‌شود در گفت‌وگو با خبرآنلاین انتقادهایی از مدیریت باشگاه پرسپولیس می‌کند.

*جلسات کمیته فنی باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی فصل آینده این تیم تشکیل می‌شود و شما جایی در این کمیته ندارید.

وقتی شاهین را منحل کردند ما بازیکنان شاهین رفتیم پیش علی عبدو و به درخواست ما و با کوچ دسته جمعی ما، تیم پرسپولیس شکل گرفت. در آن ایام من، آشتیانی، بهزادی، معینی، طاووسی، کاشانی، کلانی، کاظم رحیمی، شیرزادگان، و دو سه نفر دیگر از هم‌نسلانمان که در شاهین بازی می‌کردیم رفتیم پرسپولیس و پرسپولیس از آن روز شکل گرفت. اگر امروز این تیم پرسپولیس شده، به خاطر این بود که ما پرسپولیس را بنیان گذاشتیم. همه ما بازیکن ملی بودیم. حالا پرسپولیس به جایی رسیده که همه برای مدیریتش و مربیگری‌اش و بازی کردن در آن چه کارها که نمی‌کنند. ولی ما که پرسپولیس را ساختیم، افتاده‌ایم یک گوشه و کسی به ما نگاه هم نمی‌کند. بنده به عنوان یک پیشکسوت و یکی از بنیانگذاران پرسپولیس، به عنوان کسی که افتخار اولین کاپیتانی در پرسپولیس را داشتم و به عنوان فردی ضعیف‌تر از همه، امروز خیلی حرف‌ها برای گفتن دارم.

*حرف‌های شما در مورد نحوه انتخاب سرمربی پرسپولیس است یا توجه نکردن به پیشکسوتان؟

هر دو. آقای کاشانی تا دیروز یک نفری کارها را انجام می‌دادند ولی حالا برای این‌که مربی پرسپولیس کسی باشد که دلخواه خودشان است، کمیته فنی را علم می‌کنند و دنبال استفاده از نام پیشکسوتان هستند برای معرفی مربی مورد نظر خودشان. چرا تا دیروز خودتان مربی انتخاب می‌کردید؟ وقتی می‌خواستید قطبی و دایی را بیاورید دنبال کمیته فنی نبودید ولی الان هستید؟ من کاری با این کارها ندارم که چه اتفاقاتی در پرسپولیس دارد می‌افتد. دایی خیلی چیزها گفت و امروز هم خیلی چیزها معلوم است. ولی یک سوال از آقای کاشانی دارم. شما سراغ پیشکسوتانی می‌روید که باب میل شما تصمیم بگیرند. ولی از نسل ما که پرسپولیس را ساختن و بنیان گذاشته‌اند در این چند روز برای کمیته فنی یک نفر را هم دعوت نکرده‌اید. چرا این اتفاق رخ داده؟ پرسپولیس را شما درست کردی یا من و امثال من؟

*اما نفرات حاضر در کمیته فنی مثل شما پیشکسوت پرسپولیس هستند.

آقای کاشانی برای عضویت در کمیته فنی سراغ کسانی رفتند که در همین چند سال برای 20 میلیون تیم و رنگ عوض می‌کنند. ولی ما با وجود مشکلات مالی زیادی که در زندگی مان داریم حاضر نشدیم به هیچ تیم دیگری برویم، در حالی که پیشنهادهای زیادی داشتیم برای کار کردن در تیم‌های دیگر. ولی چون مردم ما را به عنوان پیشکسوتان شاهین و پرسپولیس می‌شناسند حاضر نشدیم برویم. شما که سرپرست باشگاه هستید می‌دانید برومند که بود که فوت کرد؟ می‌دانستید که اولین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس ایشان بوده؟ ولی شما در مراسم ترحیم ایشان و شب هفت و تشییع جنازه‌اش نبودید. چطور می‌شود شما می‌روید در مراسم تشییع جنازه حجازی گریه می‌کنید اما به مراسم ختم برومند نمی‌آیید؟ چه فرقی بین حجازی و برومند هست؟ وقتی صفر ایرانپاک سالگردش می‌شود یادش هستید؟ می‌دانید او چه اعجوبه‌ای در فوتبال ایران بوده؟ برای حجازی گریه می‌کنید اما یادی از کسانی که پرسپولیس را بنیانگذاری کرده‌اند نمی‌کنید. آیا می‌دانید همایون بهزادی در این 5 ماه 5 بار در بیمارستان بستری شده است؟ یک بار هم به عیادتش نرفته‌اید. می‌دانید بهزادی کی بوده و چقدر در شکل‌گیری پرسپولیس نقش داشته؟ اگر امثال همایون بهزادی نبودند امروز اصلا پرسپولیسی نبود که مسئولان این تیم به ما بی‌توجهی کنند. فقط بلدند بعد از مرگمان بیایند گریه کنند.

*الان شما از مدیریت باشگاه پرسپولیس، عضویت در کمیته فنی باشگاه را می‌خواهید؟

ما دنبال چیزی نیستیم. اگر دنبال مادیات بودیم می‌رفتیم به پیشنهاد باشگاه‌های دیگر مثل استیل‌آذین جواب مثبت می‌دادیم. پول خوبی هم می‌دادند. ولی ما حاضر نشدیم برویم. تیم خودمان را ول نکردیم. به دنبال مادیات نیستیم. دلمان خوش است که به ما احترام بگذارند و توجه کنند. ولی به ما بی‌احترامی می‌کنند. بی‌توجهی می‌کنند. وقتی می‌بینیم در مراسم ختم برومند و سلیمانی کسی نمی‌آید دلمان به درد می‌آید. وقتی می‌بینم همایون بهزادی در این 5 ماه 5 بار بستری شده و کسی از باشگاه حالش را نمی‌پرسد از دنیا سیر می‌شویم. برای من خیلی مهم است، روزی که عباس انصاریفرد مدیرعامل پرسپولیس شد آمد در اتاق کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال و من وقتی ایشان را دیدم تعجب کردم. گفتم شما اینجا چه کار می‌کنی؟ گفت آمده‌ام به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس از شما رخصت بگیرم. محمدحسن انصاری‌فرد هم تلفنی از بنیانگذاران پرسپولیس رخصت گرفت و بعد کارش را شروع کرد. آن‌ها با این کارشان می‌خواستند به ما احترام بگذارند. اما الان بی‌توجهی و بی‌احترامی به نسلی که پرسپولیس را بنیان گذاشته به اوج رسیده.

*الان شما چه کار می‌کنید؟

آیا امثال من و بهزادی با 70 سال سن باید در مدرسه فوتبال در ظهر تابستان کار کنیم؟ ما با عزت زندگی می‌کنیم. نان حلال به خانه می‌بریم ولی زیر بار زر و زور نمی‌رویم. باشگاه‌های دیگر پیشنهاد کلان دادند که برویم کمیته پیشکسوتان آن‌ها، ولی نرفتیم. داریم کار می‌کنیم و سختی هم می‌کشیم. وای به حال این فوتبال که در آن امثال بهزادی بخواهند بروند در مدرسه فوتبال کار کنند. آن هم در شرایطی که بیماری سختی دارند و در این چند ماه بارها بستری شده‌اند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =