در دیدار بنت با ولیعهد امارات چه گذشت؟

ایرنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به امارات سفر کرده است، امروز دوشنبه درحالی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی دیدار کرد که نیروهای اسرائیلی در تازه ترین جنایت خود، شب قبل،‌ یک جوان فلسطینی را در نابلس واقع در شمال غربی کرانه باختری به شهادت رساندند.

محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی که معاون فرماندهی نیروهای مسلح این کشور را نیز برعهده دارد، امروز پذیرای نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود. او در این دیدار ابراز امیدواری کرد که سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل در پیشبرد روابط همکاری به سوی گام‌های مثبت‌تر به نفع مردم «دو کشور» و کشورها و مردم منطقه باشد. این اظهارات طرف اماراتی در حالی است که رژیم جعلی صهیونیستی سیاست‌هایش برپایه اشغالگری، قتل، کشتار و تجاوزگری علیه ملت‌های منطقه بویژه ملت‌های عرب استوار است و جنایات آن علیه مردم مظلوم فلسطین همچنان ادامه دارد و این رژیم در تازه ترین جنایت خود شامگاه یکشنبه یک جوان فلسطینی را در نابلس به قتل رساند. 

خبرگزاری امارات عربی متحده (وام) گزارش داد که ولیعهد ابوظبی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار درباره مسیرهای توسعه همکاری و فرصت‌های همکاری دوجانبه در جنبه‌های مختلف سرمایه گذاری، اقتصادی، تجاری و توسعه به ویژه در زمینه‌های کشاورزی، امنیت غذایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری پیشرفته، بهداشت و سایر بخش‌های حیاتی دو جانبه گفت و گو کردند. 

گفته شده، آن‌ها همچنین برای تحقق آرزوهای خود جهت آغاز افق‌های گسترده‌تر همکاری و کار مشترک ثمربخش در چارچوب توافق به اصطلاح «صلح ابراهیم» که در سال گذشته توسط دو طرف امضا شده است، ابراز امیدواری کردند. 

در این نشست، طرفین همچنین بر اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به ویژه برای کشورهای خاورمیانه جهت استفاده از فرصت‌ها و آخرین راه حل‌ها و نوآوری‌های پایدار ارائه شده توسط کشورها تاکید کردند. 

در شرایطی که صهیونیست‌ها با تبلیغات گسترده در تلاشند تا از توافق ابراهیم که در کشورهای عربی و اسلامی از آن به عنوان «توافق شرم» یاد می‌شود، جهت خارج شدن از چند دهه انزوا در منطقه مسلمان‌نشین خاورمیانه استفاده کنند و با انجام ترفندهای مختلف نظر کشورهای اسلامی را برای پذیرفتن رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان بخشی از خاورمیانه به دست آورند، «محمد بن زاید آل نهیان» در این دیدار تاکید کرد که رویکرد امارات در روابط خارجی خود بر اساس اصول استوار احترام متقابل، همکاری و ایجاد ارزش‌های همزیستی و صلح می باشد که بهترین راه برای تحقق آرزوهای مردم است.  

وی با ابراز امیدواری به برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه، اظهار داشت که این منطقه سرزمین صلح و مهد ادیان توحیدی است که بر سرتاسر جهان با ندای خیر و محبت درخشیده است. 

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با ابراز خرسندی از  اولین سفر خود به امارات و دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی از سطح همکاری مقامات دو طرف و گام‌هایی که بر اساس توافق صلح ابراهیمی منعقد شده بین دو طرف برداشته می‌شود، قدردانی کرد.  

به گزارش خبرگزاری «وام»، در پایان این دیدار دو طرف بر تداوم حمایت از همکاری‌های دوجانبه و اقدامات مشترک به نحوی که منافع دوجانبه را ارتقاء دهد و به تحکیم ثبات، امنیت و توسعه در منطقه کمک کند، تاکید کردند. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از یک سال از امضای توافق سازش دیشب (یکشنبه شب) برای انجام یک سفر رسمی وارد ابوظبی پایتخت امارات شد. 

به عقیده تحلیلگران منطقه، سفر کنونی «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات برای اولین بار بعد از امضای توافق سازش با این کشور در راستای استفاده از تبلیغات گسترده از این توافق جهت سرآغاز و تلاشی برای بیرون آمدن از انزوای چندین دهه‌ای در منطقه مسلمان‌نشین خاورمیانه و جا زدن خود به عنوان بخشی از این منطقه انجام شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =