دستور رییس‌جمهور درباره سیلاب مهاباد

ایرنا نوشت: بارش شدید باران در ساعات اولیه صبح امروز، جمعه در مهاباد موجب جاری شدن سیلاب در منطقه "موکریان" این شهر شد ولی هیچگونه خسارتی مالی و جانی برجای نگذاشت.

شهردار مهاباد اظهار داشت: بارش شدید باران در نخستین ساعات اولیه صبح امروز باعث جاری شدن سیلاب در سطح خیابان های منطقه "مکریان" و آب‌گرفتگی معابر و جوی های چند خیابان در این منطقه شد.

بابک رستم پور افزود: این سیلاب که به دلیل شدت بارندگی از ارتفاعات "کهریزه" در حاشیه منطقه موکریان جاری شد خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی و مالی در برنداشته است و با قطع باران سیلاب نیز فروکش کرده و نیروهای خدماتی شهرداری در حال شستشوی خیابان ها و معابر و بازکردن جوی ها هستند.

وی افزود: با توجه به تکرار مجدد سیلاب در این منطقه از شهر پیش بینی شده است امسال اقدامات نگهدارنده برای جلوگیری و کنترل سیلاب های احتمالی صورت بگیرد تا در بهار سال آینده اقدام به احداث کانال های انتقال آب در این منطقه کرد.

شهردار مهاباد اضافه کرد: در زمان حاضر با بسیج همه ماشین آلات شهرداری شستشوی چند خیابان منطقه موکریان که متاثر از وقوع سیلاب با انباشت گل و لای همراه بوده به پایان رسیده و همکاران خدمات شهری در حال شستشوی معابر این منطقه هستند. 

بارش شدید باران در آبان ماه سال جاری نیز در مهاباد موجب جاری شدن سیل در پنج نقطه از این شهر شد که بیشترین میزان آن در منطقه "مکریان" بود که میزان خسارت ناشی از سیلاب به بخش‌های مختلف این شهرستان بیش از ۵۲۱ میلیارد ریال برآورد شد.

در پی وقوع سیلاب در شهرستان مهاباد رییس جمهوری در گفت و گوهای تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد، ضمن دریافت گزارش آخرین وضع مناطق سیل‌زده در مهاباد و میزان خسارات وارده و شرایط مردم، دستورهای لازم را صادر کرد.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =