سیگنال منفی سناتور امریکایی به بازار رمزارز / پای تروریست‌ها در میان است؟

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده گفت: امور مالی غیرمتمرکز خطرناک ترین بخش دنیای رمزنگاری است؛ جایی که مقررات عملاً وجود ندارند و کسی حتی نمی تواند بگوید که آیا با یک تروریست سروکار دارد یا خیر.

نگارعلی_ الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، از قانونگذاران خواسته است تا «قبل از اینکه خیلی دیر شود»، امور مالی غیرمتمرکز (defi) و استیبل کوین ها را محدود کنند.

بیشتر بخوانید:

پیام ساتوشی ناکاموتو به جامعه بیت کوین

این سناتور آمریکایی گفت: "امور مالی غیرمتمرکز خطرناک‌ترین بخش دنیای کریپتو است… جایی که کلاهبرداران در میان سرمایه‌گذاران پاره وقت و معامله‌گران ارزهای دیجیتال برای اولین بار در کنار هم قرار می گیرند."

در پاسخ به سناتور وارن، الکسیس گلدشتاین، مدیر سیاست های مالی در موسسه بازارهای باز، توضیح داد که استیبل کوین ها «ممکن است همیشه یک به یک پشتیبانی نشوند، زیرا دارایی های پشتوانه آن توکن ها اغلب دلار واقعی نیستند.

وارن خاطرنشان کرد که بر اساس گزارشات خود تنها حدود ۱۰ درصد از دارایی های پشتوانه استیبل کوین تتر را دلارهای واقعی در بانک تشکیل می دهند و ۹۰ درصد آن چیز دیگری است نه دلار واقعی.

وارن در حالی که اشاره کرد که " استیبل کوین‌ها همیشه پایدار نیستند " توضیح داد: " در زمان‌های نابسامان اقتصادی، مردم به احتمال زیاد از محصولات مالی پرخطر به سمت دلار واقعی می‌روند. استیبل کوین‌ها دقیقاً زمانی که مردم به ثبات بیشتری نیاز دارند دچار مشکل می‌شوند و این ذهنیت حرکت به سمت بانک در نهایت می‌تواند کل اقتصاد ما را از بین ببرد."

سیگنال منفی سناتور امریکایی به بازار رمزارز / پای تروریست‌ها در میان است؟

وی در ادامه گفت: امور مالی غیرمتمرکز خطرناک ترین بخش دنیای رمزنگاری است؛ جایی که مقررات عملاً وجود ندارند و کسی حتی نمی تواند بگوید که آیا با یک تروریست سروکار دارد یا خیر.

او ادامه داد:" استیبل کوین ها رگ حیات اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز هستند؛ مردم برای تجارت ، وام دادن و قرض گرفتن پول نیاز به استیبل کوین دارند و همه اینها خارج از سیستم بانکی تنظیم شده است. بدون استیبل کوین، امور مالی غیر متمرکز متوقف می شود."

هیلاری آلن، استاد کالج حقوق دانشگاه آمریکا، به سوالاتی در مورد اینکه آیا استیبل کوین‌ها برای سیستم مالی ایالات متحده خطرآفرین هستند یا خیر، پاسخ داد؛ فکر نمی‌کنم Defi بدون استیبل کوین رشد کند، در حال حاضر Defi به حدی محدود شده است که بر ثبات مالی تأثیری نخواهد گذاشت، اما اگر رشد کند، یک تهدید واقعی است.

وی در ادامه افزود: به خصوص اگر با سیستم مالی سنتی ما در هم تنیده شود تهدید جدی خواهد بود، بنابراین من فکر می‌کنم ضروری است که به استیبل کوین‌ها اجازه داده نشود که این رشد را تقویت کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه استیبل کوین‌ها نه تنظیم‌کننده، نه حسابرس مستقل و نه ضامن دارند؛ گفت: آنها یکی از مخوف ترین بخش های دنیای رمزنگاری را پشتیبانی می کنند.

گفتنی است که استیبل کوین نوعی کریپتوکارنسی است که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی ‌شده است همچنین به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش و وسیله‌ای برای مبادله کاربرد دارد. استیبل کوین به یک «دارایی ثابت» وابسته است که این دارایی می‌تواند هر چیزی باشد؛ از طلا گرفته تا ارز فیزیکی یا نوعی دارایی که بتوان قیمت آن را مشخص کرد و درباره آن به توافق کلی رسید.

استیبل کوین‌ها معمولاً سازنده فردی ندارند و یک شرکت بزرگ پشتیبانی و ساخت آن‌ها را بر عهده می‌گیرد. صرافی‌های بزرگ با هدف آسان‌ترکردن مبادلات مالی برای کاربران و به‌منظور ایجاد شرایط ایده‌آل برای آن‌ها از چنین امکاناتی بهره می‌برند. همچنین بانک‌های بزرگ و نهادهای مالی وابسته به دولت‌ها نیز مراجع اصلی ساخت این ارزهای دیجیتال هستند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    عجوزه خرفت