خبرگزاری رسا نوشت:

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مساله مهدویت باید مورد تحقیق و مطالعه دانشمندان و حوزویان باشد، افزود: مهدویت باید در متن باشد نه در حاشیه و مطالبی که در این رشته است را باید بررسی کنیم و همواره در این راستا اشتغال داشته باشیم.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از پژوهشگران مهدوی، طرح مسائل انحرافی درباره مهدویت را نامربوط و غیر قابل پذیرش خواند و از حوزویان و اندیشمندان خواست تا این عرصه را بیش از پیش مورد تحقیق و کنکاش خود قرار دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت و ظرافت مساله مهدویت، این عرصه را نیازمند تحقیق بیشتر دانست و ابراز داشت: هر چه بیشتر در این عرصه تحقیق شود، امام شناسی مردم بیشتر و جامعه با مباحث مهدویت آشناتر می‌شود و این مساله در پیشرفت جامعه و تکامل شعور دینی و مذهبی مردم نیز دخالت دارد.

وی به انحرافاتی که از صدر اسلام پیرامون مساله مهدویت وجود داشته اشاره و بیان داشت: همواره بوده اند افرادی که خواسته‌اند در این مساله انحراف ایجاد و مهدویت را به نفع مقاصد سیاسی خود مصادره کنند.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید به جنبه ها و ابعاد مختلف مساله مهدویت توجه کرد، اظهار داشت: مذاهب مختلف اسلامی و حتی بنی امیه نیز در اصل مساله مهدویت موافق بوده‌اند.

وی ادامه داد: مهدویت مساله‌ای بسیار با اهمیت است و اشتغال به چنین پژوهش‌هایی توفیق بزرگی است که برای خود انسان، جامعه و نظام مفید می باشد و باید به ابعاد مختلف آن توجه کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مساله مهدویت باید مورد تحقیق و مطالعه دانشمندان و حوزویان باشد، افزود: مهدویت باید در متن باشد نه در حاشیه و مطالبی که در این رشته است را باید بررسی کنیم و همواره در این راستا اشتغال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به وسیله مهدویت می شود کارهای مهمی انجام داد و همه را هدایت کرد، تاکید کرد: ما به این هویت افتخار می کنیم و باید این هویت را زنده‌تر به جامعه معرفی و آنها را نسبت به ابعاد مختلف آن بیشتر آشنا کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از اتفاقات و مسائل ایجاد شده پیرامون مساله مهم مهدویت، ابراز داشتند: کسی نمی‌تواند موعود را مصادره کند و طولی نمی کشد که بطلان آن واضح می‌شود، چرا که مساله مهدویت مساله‌ای نیست که بشود از آن سوء استفاده کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: البته کسانی بودند که حرف‌هایی زدند و خبرهایی گفتند که ما معتقدیم نباید از اشخاص و مقامات صادر شود؛ ما هر لحظه باید منتظر ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و افراد در هر مقامی که هستند درباره‌ زمان ظهور نظر جزمی ندهند.

وی با بیان اینکه ظهور از اسرار الهی و بقای عالم به وجود امام زمان ارواحنا فداه است، اظهار داشت: ما باید همواره منتظر واقعی آن حضرت باشیم و اگر ظهور ایشان صدها میلیون سال دیگر هم طول بکشد، مؤمن به ایشان هستیم؛ چراکه بقای دنیا به وجود نازنین ایشان است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ظهور ایشان به امر خداوند تبارک و تعالی است و ما کوتاه فکریم که زمان ظهور را با عمر خود مقایسه می کنیم، اینها بالاتر از این مساله و از آیات بزرگ خداوند متعال است؛ این مطالبی که گفته می شود نامربوط است و پذیرفتی هم نیست.

این مرجع تقلید افزود: البته طرح این گونه مسائل انحرافی معایبی برای انسان های قلیل المعرفه دارد و موجب ضعف عقیده‌ی آنها می شود اما اثری در اصل مساله نمی کند.

وی اظهار داشت: این مساله باید بر اساس صرف ارادت به حضرت و اینکه معرفت مردم زیاد و عقاید محکم شود، باشد و به گونه ای باشد که هیچ رنگی به جز رنگ ولایی و ارادت به شخص امام عصر در بین نباشد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    حضرت مهدی علیه السلام امید و ارزوی همه ماست.قران کریم مال همه ما مسلمانان است. و اسلام مکتب جاودانه ماست.هیجکس نمیتواند انرا از ما بگیرد.