دیدار عزیزی خادم با شیخ سلمان؟/تلاش برای جلوگیری از حذف سرخابی‌ها

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال از احتمال دیدار وزیر ورزش و رئیس فدراسیون با شیخ‌سلمان در مالزی در مورد احتمال حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ داریوش مصطفوی پس از اتمام جلسه مسؤولان کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای مدیران فدراسیون فوتبال از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در مورد بررسی احتمال حذف سرخابی‌های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا و ابطال مجوز حرفه‌ای آنها اظهار داشت: حرفی که من درباره راه آمدن AFC با توجه به ارتباط 60 ساله خودم با آنها دارم درست اما کمیته استیناف مهلت سه ماهه‌ای به استقلال و پرسپولیس داد و آنها باید در این مدت مدارک خود را ارائه می‌کردند. نامه اخیر AFC قبل از این مهلت سه ماهه است. رعایت کردن 14 ملزومات، اجباری است سایر مسائل هم مثل مواردی مانند ایراد تیر دروازه، جایگاه خبرنگاران و ... است.

وی ادامه داد: من درباره ارتباطم با AFC حس خودم را گفتم اکنون هم پای آن هستم اما هنوز کاری با کنفدراسیون نکردیم. کنفدراسیون قبل از این نامه چنین جوابی به ما داده است.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا خود فدراسیون به AFC مدرک داده است ،گفت: خدا را قسم می‌خورم که با توجه به شرایط سنی‌ام نمی‌خواهم دروغ بگویم فدارسیون فوتبال همه همکاری‌ها را با کمیته استیناف و بدوی مجوز حرفه‌ای از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس داشت الان هم مجبورم بگویم عزیزی خادم در جلسه امروز اعلام کرد حاضر است هر نامه سفیدی را برای دو باشگاه امضاء‌کند تا کارشان بهبود یابد.

مصطفوی عنوان کرد:‌ قرار است خیلی زود و قبل از روز دوشنبه وقتی بگیرند و جلسه‌ای با شیخ سلمان و کمیته وضعیت بازیکنان، باشگاه‌ها و صدور مجوز حرفه‌ای در مقر AFC برگزار کنند تا با مسؤولان AFC گفت‌وگو و صحبت شود.

وی اضافه کرد:‌مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس دو راه دارد اولین راه این است که خودمان باید در داخل مملکت برویم صدری و آجورلو تحصیل‌کرده هستند آنها زحمت کشیده و به وضعیت پرسپولیس و استقلال سر و سامان دادند. مسؤولان دو باشگاه 13، 14 نفر هستند و باید تا دوشنبه ظهر جواب نامه AFC را تهیه کنند.  فدارسیون فوتبال و وزیر ورزش باید ملاقاتی با شیخ سلمان داشته باشند و در مالزی با هم صحبت کنند. این کار چند مرحله دارد ابتدا کمیته بدوی کارها را انجام داد و سپس کمیته استیناف در ادامه باید مدارک باشگاه‌ها را به کنفدراسیون فوتبال آسیا برود. پس از همه این مراحل می‌توانند به دادگاه CAS بروند. حدود 51 یا 52 جلسه برای این کار وقت گذاشتند.

وی عنوان کرد: آجورلو و صدری به تازگی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس آمدند و مسؤول نابسامانی‌های گذشته نیستند.باشگاه های پرسپولیس و استقلال بدهی مالیات 300 میلیاردی دارند که مربوط به زمان این دو مدیر نیست. از سال 80 این بدهی مالیاتی ادامه داشته است.  بحث مالکیت دولتی دو باشگاه هم وجود دارد.  سال‌هاست در دولت‌های مختلف در این مورد داد می‌زنیم. از زمان خاتمی رئیس‌جمهور گفتیم کارها را انجام بدهند تا اکنون که به دوره رئیسی رسیده است. اکنون هم به رئیس‌جمهور می‌گویم اگر وضعیت دو باشگاه را سر و سامان ندهیم هرگونه اتفاقی برای آنها بیفتد بر عهده خودتان است. به این دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌های دولتی را نمی‌پذیرد. رئیس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی‌تواند وزیر ورزش باشد. باز هم به زبان فارسی می‌گوییم AFC سال‌هاست ما را جریمه می‌کند و نامه‌های نه چندان درست می‌نویسد، خواهش می‌کنم مالیات را درست کنید. تقصیر آقای رئیسی هم نیست.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اضافه کرد: خلاصه جلسه امروز این بود گروه‌های حقوقی پرسپولیس و استقلال باید جواب نامه AFC را تهیه کرده و ارسال کنند. باید همکاری کنیم و جواب این نامه را بفرستیم. در نهایت AFC این جواب را قبول خواهد کرد یا خیر اما امکان قبول کردن این جواب متخصصینی مثل احمدرضا بیاتی خیلی ضعیف است اما با لابی می‌توان کار را پیش برد. باز هم اعتقاد دارم کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال کشورمان را دوست دارد اما رعایت کردن برخی ملزومات اجباری است و باید انجام شود.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1585748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =