همایش پیاده روی خانوادگی در تبریز به مناسبت ۹ دی برگزار می شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: امروز عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی صحنه‌ جهاد است و برای به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها باید در میدان بود و می‌کوشیم در راستای تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی، مردم را کنار هم داشته باشیم و نشاط عمومی را به جامعه برگردانیم.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، رسول جوان علی آذر، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانه ی تبریز گفت: در شرایط انباشت درد و فشار مردم که بر اثر بیماری کرونا حاصل شد، باید در جبهه ی فرهنگی و رسانه ای بر آن باشیم تا با همکاری گروه های ورزشی، هنری، اجتماعی و تمامی نهادها در راستای ارتقای شادی مردم در بطن جامعه تلاش کنیم و این را وظیفه ی خود میدانیم تا باشیم بر آن عهدی که بستیم و شعار ما همگی باهم هستیم را تحقق بخشیده و در برابر مشکلات و درد و اندوه در کنار یکدیگر بایستیم.

جوان علی آذر برنامه های سازمان فرهنگی، ورزشی هنری را چنین برشمرد: همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت ۹ دی و همایش دوچرخه سواری و مسابقه مجازی کتابخوانی راه بصیرت را ۱۲ بهمن ماه برگزار خواهیم کرد و با غنیمت شمردن فرصت های اجتماعی و ورزشی، بهره گیری از ظرفیت های شهروندی و قدردانی از قهرمانان بومی همچون عظیم قیچی ساز، قدر سرمایه های ملی را بدانیم.

وی با بیان اینکه، مشوق برپایی جشنواره ی جایزه ی ادبی نگین سلیمانی در حوزه ی ادبیات دفاع مقدس بر اساس دغدغه ی مقام رهبری در پی اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و ادبیات پایداری خواهیم بود، خبر داد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده در پی اجرای ششمین جایزه ی کتاب سال تبریز به عنوان یکی از افتخارات شورای تبریز هستیم.

در ادامه این نشست همچنین، محمدرضا عیوضی، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی نیز در گزارشی از برنامه های پیش بینی شده این سازمان، بیان داشت: اولین برنامه ی پنج ساله ی تبریز در سال گذشته نگاشته شد و در نتیجه ی افکار مدیران، متخصصان، کارشناسان و همکاران فرهنگی، ما را مکلف به انجام اقداماتی در محوریت پنج ماده طی این برنامه ی پنج ساله نموده اند.

وی افزود: اساس برنامه بر این است گردشگری شهری و شهرداری تبریز را از اعمال سلایق دور کرده و به سمت علم و تخصص پیش ببریم و با توجه به بودجه ی در نظر گرفته شده، برخی موارد این برنامه را بولد کنیم.

عیوضی در رابطه با پنج ماده ی تنظیم شده افزود: یکی از این موارد، توسعه ی گردشگری شهرداری شهر تبریز است که در این زمینه همکاری تنگاتنگی با تمام نهادها انجام خواهیم داد، از دیگر موارد می توان به معرفی تبریز به عنوان هاب منطقه ای و همکاری با دیگر نهادها در این راستا اشاره کرد.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری تبریز تاکید کرد: افزایش رفاه حال گردشگران و رشد و توسعه ی علمی و تخصصی شهرداری تبریز با همکاری ادارات دولتی و خصوصی در دستور کار این برنامه است.

وی از عمده مشکلات شدید در حوزه ی گردشگری، به ضعف در حوزه ی تولید محتوای شهری و گردشگری اشاره کرد، خاطرنشان شد: در بودجه فرهنگی، ردیفی جهت حمایت و تولید محتوای بصری، شنیداری و تکست افزایش داده و ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه ها در جهت عمل به این هدف خواهیم داشت و در جهت تحقق وظیفه ی اجتماعی مجموعه ی شهرداری و اهالی فرهنگ و رسانه، جاذبه های گردشگری و فرهنگی تبریز را ابتدا به شهروندان تبریز و سپس به تمام مردم جهان معرفی و با یادآوری گذشته ی طلایی این کهن شهر به سوی اقتصاد قدرتمند و فرهنگ تبریز حرکت کنیم.

عیوضی گفت: تلاش می کنیم با سازماندهی، تقویت، آموزش و به روز رسانی اطلاعات نیروهای شهرداری در بخش گردشگری و با نگرش رشد و توسعه محور، با توجه به همه جانبه بودن این امر مهم و تجربه گذشته و همکاری نهادها و سازمان ها و نیروهای شهرداری از آسیب های فرهنگی جلوگیری کرده و شناسایی مشکلات و در جهت بهبود شرایط پیش برویم.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری تبریز گفت: در مناسبات آینده از جمله روز مادر و... با حمایت از هنرمندان شهر تبریز در تمام رشته ها؛ با همکاری دانشگاه هنر سعی خواهیم داشت تا با تولید محتوایی ارزشمند و احیای سنت های گذشتگان و هنرهای اصیلی چون مس و نقره که در اختیار تبریز بوده، بر ارتقای هنر شهر تلاش کنیم و در آینده ای نزدیک گزارش تمام امور انجام شده را تقدیم اصحاب رسانه خواهیم کرد و امید است با گزارش خوشایند از عملکرد در آینده نتیجه ی همکاری و همیاری ها را شاهد باشیم.

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره ی زمستانی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی رونمایی شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1585844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =