مدیرعامل هلال احمر: وقوع زلزله در تهران دور از ذهن نیست بلکه عنقریب است

ایسنا نوشت: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، از برنامه ریزی برای اسکان و تغذیه اضطراری در هنگام بحران در پایتخت خبر داد.

شاهین فتحی در نشست هم اندیشی روز ایمنی در برابر زلزله که ظهر امروز در بوستان ولایت برگزار شد گفت: ما در آستانه ۱۰۰ سالگی جمعیت هلال احمر هستیم و امروز این جمعیت ظرفیت بالایی در امداد رسانی و انجام کارهای داوطلبانه دارد؛ به طوریکه تعداد داوطلبان ما چندین برابر تعداد پرسنل رسمی هلال احمر است.

وی با اشاره به مخاطراتی که در شهر تهران وجود دارد، ادامه داد: این مخاطرات شناخته شده برای شهر تهران به حدی است که باید خواب را برای مسئولین در این حوزه حرام کند.

ساختن جامعه آماده باید یکی از اولویت های مدیریت بحران باشد

فتحی با بیان این که نباید تمام کارها و انتظارات را از دستگاههای خدمات رسان امدادی انتظار داشت گفت: تمام دستگاههای دیگر نیز در این زمینه مسئولند و ساختن جامعه آماده باید یکی از اولویت های مدیریت بحران باشد.

وی با بیان این که هلال احمر طرح های عملیاتی برای اسکان وتغذیه اضطراری در شرایط بحران را پیش بینی کرده است، عنوان کرد: همچنین پایگاههای اقماری را در اطراف شهر تهران برای امداد رسانی در حین بحران در نظر گرفته و پیش بینی کرده ایم.

بیشتر بخوانید:

رییس شورای شهر: اگر تهران دچار زلزله شود مشخص نیست چه بلایی سر مردم می‌آید

زلزله تهران؛ ۲۵ سال انتظار کشیدم!

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: همچنین در تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت بحران پیش بینی کرده ایم تا یک پایگاه را برای نگه داری از اقلام و تجهیزات امدادی در مرکز شهر در نظر بگیریم.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک سوال اساسی در مورد زلزله تهران این است که ما چقدر باید مردم را از زلزله بترسانیم تا این ترس نه منجر به بی خیالی آنان شود و نه منجر به ترس بیش از حدشان شود؟ دراین خصوص روان شناسان اجتماعی باید مشارکت کنند.

وی با بیان این که عالمان علم زلزله شناسی معتقدند که وقوع زلزله در تهران دور از ذهن نیست بلکه عنقریب است گفت: ما باید برای همه اینها آمادگی داشته باشیم.

۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =