بیش از 1200 کارگر مشاغل سخت در لرستان بازنشسته شدند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت : طی نه ماهه سالجاری هزار 218 نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت بازنشسته شدند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، علی آشتاب با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیته های سخت و زیان در استان گفت : در نه ماهه سالجاری 60 جلسه کمیته بدوی و 9 جلسه تجدید نظر با حضور اعضای این کمیته ها برگزار گردید .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به درخواست های بازنشستگی بیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت : طی سالجاری یک هزار 563 درخواست به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور  ارجاع شده است که پس از بررسی در کمیته های بدوی و تجدید نظر تعداد هزار و 218 درخواست در این کمیته ها تایید و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده اند .

وی با بیان اینکه کارفرمایان واحدهای اقتصادی موظفند نسبت به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند خاطر نشان کرد : کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی بیش از موعد خود را در سامانه الکترونیکی sakht.tkrtehran.ir بارگذاری  نمایند ، تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =