خطیب جمعه تبریز: ۱۷ سفارتخانه در فتنه ۸۸ برای براندازی نظام  مشارکت داشتند /  بعد از این فتنه رفتار آمریکا با ایران عوض شد

مهر نوشت: امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید جریان فتنه ۸۸ را تحلیل کنیم، گفت: رویدادهای این فتنه عبرت‌آموز بوده چراکه دشمن دنبال فتنه ها و توطئه های جدید علیه نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به سالروز قیام نهم دی اشاره کرد و گفت: دشمن دنبال فتنه‌ها و توطئه‌های جدید علیه نظام اسلامی است. چهل میلیون رأیی که در انتخابات ۸۸ شرکت شده بود، می‌توانست کشور را به یک فرصت بزرگ تبدیل کند اما متأسفانه این اقدامات فرصت را به تهدید تبدیل کرد.

آل هاشم ابراز داشت: روز عاشورای سال ۸۸ به ساحت مقدس امام حسین (ع) و حضرت امام (ره) و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران جسارت کردند. فتنه گران مردم را نسبت به انتخابات به تردید انداختند و القای یاس و شبهه علیه اصل ولایت فقیه کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: علیه قانون اساسی و علیه حمایت از مستضعفان جهان شعار دادند البته اینها همگی در نه دی برگشتند.

بیشتر بخوانید:

بدون داشتن برنامه های جذاب و خلاق، نمی‌توانیم در مسائل فرهنگی موفق عمل کنیم

هفته‌ای یک پرواز از تبریز به نجف داریم در مقابل ۱۸ پرواز به ترکیه!

وی در خصوص تأثیرات فتنه ۸۸ نیز گفت: بعد از فتنه ۸۸ رفتار آمریکا علیه ایران عوض شد و تحریم‌ها تشدید شد. پس از فتنه در ۸ مرداد لایحه تحریم فروش بنزین در سنای آمریکا تصویب شد و اروپایی‌ها در اعمال تحریم با آمریکا هماهنگ شدند.

پیامدهای فتنه ۸۸

آل هاشم با اشاره به اینکه یکی از پیامدهای فتنه افزایش امید دشمن در براندازی نظام بود، افزود: مشارکت ۱۷ سفارتخانه خارجی در زمان فتنه در تهران علیه نظام نشان دهنده امید دشمن برای براندازی بود.

وی گفت: در جریان ۹ دی مردم تبریز با تدبیر نماینده فقید ولی فقیه آیت‌الله شبستری یک روز قبل به میدان آمدند.

با وجود همه مشکلات، مردم از آرمان‌های انقلاب دست نکشیده‌اند

امام جمعه تبریز در خصوص دستاورد ۹ دی ماه نیز گفت: بعد از ۹ دی نقش بی بدیل ولایت برای خنثی سازی توطئه دشمنان اثبات شد. پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب تقویت شد و اهمیت بصیرت و ولایتمداری آشکار شد.

وی با بیان اینکه توطئه تمام نشده و دشمن همیشه در پی ضربه زدن است، گفت: این به این معنی نیست که ما مشکلات معیشتی و گرانی نداریم، مردم همچنان نگرانند. در زمان سفر ریاست جمهوری به تبریز مشکلات اقتصادی و معیشتی را مفصل توضیح خواهم داد. با وجود همه مشکلات، مردم از آرمان‌های انقلاب دست نکشیده‌اند.

21231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =