بازیکنانی که آبروی مجیدی را خریدند

خبرورزشی نوشت: استقلال این فصل با سلیقه مجیدی بسته شد و تا اینجای کار خوش سلیقگی سرمربی پیرامون مهره‌های تازه‌نفس بر شکست‌ها در خرید می چربد.

استقلال شرایط خوبی در پیکارهای لیگ برتر دارد و بدون شک بخش قابل ملاحظه‌ای از این وضعیت را مرهون تفکر مناسبی است که توسط فرهاد مجیدی بر این تیم حاکم شده است.

آبی‌ها این فصل از ابتدا کاملاً زیر نظر سرمربی بودند و تمام امور با نظر مستقیم خود فرهاد جلو رفت. از شکل برپایی اردوی پیش فصل گرفته تا روند آماده سازی برای آغاز مسابقات، جذب مربی خارجی و البته مهم‌تر از همه اینها خریدن بازیکنان جدید.

گلری که معتبر شد

تا همین چند ماه قبل حتی اهالی فوتبال  هم علیرضا رضایی را نمی‌شناختند ولی حالا این سنگربان به یک بازیکن کاملاً معتبر در فوتبال ایران بدل شده است. اگرچه رضایی الان چند هفته‌ای است که روی نیمکت نشسته ولی توانایی خود را به همگان ثابت کرده و  فرهاد مجیدی سنگربان تازه‌وارد استقلال  را به محمد رشید مظاهری  با تجربه ترجیح می دهد.

جنوبی‌ها، هفته به هفته بهتر

اگرچه محمد زبیر نیک نفس و عارف آقاسی شروعی ناامیدکننده در استقلال داشتند اما هفته به هفته با اتکا بر اعتماد فرهاد و تمرینات تاکتیکی ویژه که برایشان اتخاذ شده بود، بهتر شدند. این دو بازیکن حالا جز ارکان ثابت استقلال هستند و حضورشان در جمع نفرات اصلی هرگز با انتقاد هواداران مواجه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

در صورت تداوم روند مذکور، زبیر و عارف می‌توانند پیراهن تیم ملی را نیز برای خود تصور کنند. به این دو بازیکن باید جعفر سلمانی را هم اضافه کرد که حالا واقعاً مهره‌ای مؤثر برای اندیشه‌های تهاجمی استقلال به حساب می‌آید.

تغییرشکل خارجی‌ها

بازیکنان خارجی مدنظر فرهاد مجیدی برای جا افتادن در استقلال به زمان نیاز داشتند و با وجود مصاحبه‌های بسیار تندی علیه  یامگا و ژستد از سوی برخی پیشکسوتان، مجیدی پای آنها ایستاد و می‌توان امیدوار بود که در آینده بهتر هم می‌شوند.

مردان ناکام

در کنار بازیکنان جدید استقلال که عملکردی موفق طی ۱۲ هفته گذشته داشته‌اند برخی از خریدهای فرهاد مجیدی تا اینجای کار اصلاً انتظارات را برآورده نکرده‌اند. امین قاسمی‌نژاد با هیاهوی بسیار زیادی پیراهن آبی را بر تن کرد ولی کارایی لازم را نداشته است. به این بازیکن باید محمدرضا آزادی را نیز افزود که انتظار می‌رفت به یک پدیده بدل شود ولی عملاً این طور نشده است.

نمره قبولی

در مجموع اگر همه بازیکنان تازه وارد این فصل استقلال را داخل ترازو بگذاریم، بدون شک کفه نفرات موفق  سنگین‌تر است و همین مسئله نشان می‌دهد خریدهای جدید، فرهاد مجیدی را رو سفید کردند و  مانع  از برگشت خوردن چک اعتبار او نزد استقلالی‌ها شدند.  

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =