مدیر «اوج»: تصور آقای افخمی از فحشاخانه چیست؟

محسن دریالعل، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، معتقد است که رفتار جشنواره فجر با «مسیح پسر مریم» حرفه‌ای نبوده و این فیلم به هیچ عنوان قصد ترویج فحشا ندارد. او تاکید کرد کاش آقای افخمی تصورشان از این موضوع را توضیح دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری محسن دریالعل، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان رسانه‌ای اوج (امروز یکشنبه ۱۲ دی) با محوریت عدم راه‌یابی فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی به جشنواره چهلم فیلم فجر برگزار شد.

دریالعل درباره حذف فیلم «مسیح پسر مریم» از جشنواره گفت: «عزم ما این بود «مسیح پسر مریم» را به جشنواره فجر بدهیم. هر جشنواره قاعده‌ای دارد و شرکت‌کنندگان با آگاهی از این قواعد وارد جشنواره می‌شوند. ما هم از عدم پذیرش فیلم گله‌ای نداریم، چون به هر حال جشنواره قواعدی دارد. اما حق اعتراض را به خودم می‌دهم که اگر دیدم به فیلمی ظلم می‌شود، اعتراض کنم. اتفاقی که رخ داده عجیب و غریب است. در این چند روز سکوت کردیم، ولی هیات انتخاب تعارض در گفتار داشته است یا سکوت کنند یا درست دلیل بیاورند تا بدانیم دلیل کنار گذاشتن فیلم چیست؟»

او تأکید کرد: «این تناقص ما را اذیت می‌کند این موارد بی‌اخلاقی است.  رسم امانت این است که دیگر فیلم را تعریف نکنند! جاهای حساس و شروع و پایان آن را لو دادند. اگر ادعای جشنواره یک رفتار حرفه‌ای است، حرفه‌ای برخورد کنند. اصلاً بگویند نمی‌خواهیم جواب بدهیم اما هم بی‌اخلاقی دارند هم رفتار غیرحرفه‌ای و… چند نفر می‌گویند فیلم را دیده‌ایم به چه اجازه‌ای فیلم را نمایش می‌دهند. متوجه این رفتارها نمی‌شویم. کارگردان دیگری هم گفته بود چرا فیلم را کس دیگری هم دیده است؟ چرا افراد با ربط و بی‌ربط فیلم را می‌بیند؟ حتی افرادی گفتند فیلمنامه را خوانده‌اند!»

این مدیر سینمایی ادامه داد: «این اتفاق روی فیلمنامه هم افتاده عده‌ای می‌گویند ما فیلمنامه را خوانده‌ایم، خب اشتباه کردید، ضرورتی ندارد که همه در جریان فیلم و فیلمنامه قرار بگیرند چون این رفتار کاملا غیر حرفه‌ای است.»

دریالعل درباره حذف فیلم «مسیح پسر مریم» از جشنواره گفت: «چهار روز پیش از اعلام آثار حاضر در جشنواره یک متن به ما دادند و گفتند با همین متن اعلام کنید که فیلمتان به جشنواره نرسیده و فیلم را از جشنواره خارج کنید. ما هم این موضوع را نپذیرفتیم چون پشت کارمان ایستاده‌ایم و از آن دفاع می‌کنیم. اما شما هم پای نظرتان بایستید و بگویید که چرا اثر را نپذیرفتید. یک‌بار گفتند نمایش فاحشه خانه است، یک بار گفتند مسئله فرم است، مشکل نوع پوشش است و ما هم در آخر نفهمیدیم مشکل چیست، حداقل به ما هم بگویید تا بفهمیم اشکال کارمان کجا بوده است.»

روایت «مسیح پسر مریم» هیچ ایرادی ندارد

او درباره مشکل نداشتن این فیلم سینمایی گفت: «اواسط ایام جشنواره یک اکران خصوصی برای فیلم «مسیح پسر مریم» برگزار می‌کنیم تا دوستان هم فیلم را ببینند و بگویند مشکل از کجاست؟ مشکل اصلی ما این است که هیئت انتخاب پای نظرش نمی‌ایستد، یکبار می‌گوید فیلم باید مخاطب پسند باشد، بار دیگر می‌گوید در جشنواره فیلمی است که فقط به درد نمایش در سینمای خالی می‌خورد این دو مورد در یکجا نمی‌گنجد و من هم اصلا متوجهش نمی‌شوم.»

دریالعل ادامه داد: «این فیلم قصه رو فرم، رو پا و خوش نمایشی دارد و حتما هم نقطه ضعف دارد اما با زیر شش میلیارد یعنی پنج میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان ساخته شده است. اما این اولین‌بار نیست که جشنواره سازمان اوج و آثار تولید شده‌اش را نادیده می‌گیرد و ما هم همیشه سکوت کردیم.»

مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، درباره ادعای اشاعه فحشا در فیلم سینمای «عیسی پسر مسیح» گفت: «اما سوال اصلی این است که تصور آقای افخمی از فاحشه و فاحشه‌خانه در دهه ۵۰ چیست؟ ما مستند «قلعه» و عکس‌های کاوه گلستان را داریم، آن موارد را با فیلم مقایسه کنید ببینید، اگر تفاوت داشت ما اغراق کردیم و اگر نداشت آقای افخمی تصور ذهن‌شان را بگویند.»

مینی سریال اوج برای محرم

او درباره سریال نائله هم توضیح داد: «سریال «نائله» به کارگردانی مجتبی فرآورده یک مینی سریال مناسبتی است که محرم سال بعد به پخش می‌رسد. یک کار ده قسمتی که از لحاظ عدد و رقم در حد بودجه روتین سریال‌های تلویزیون است، ولی کیفت یک کار تاریخی را دارد. همچنین سریال شهید بروجردی را داریم که به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و نظارت نصرت‌الله محمودزاده پیش می‌رود و خبر رسمی آن به زودی منتشر خواهد شد.»

اوج، یک هزار تومان هم بودجه نگرفته است

دریالعل درباره ردیف بودجه‌ای که برای سازمان اوج تعریف شده است گفت: «سال پیش هم این مقدار در ردیف بودجه بوده است، این عدد حالا نه کم شده نه زیاد، اما از این ردیف بودجه یک هزار تومانی به ما اختصاص پیدا نکرده است، هرکسی یک هزار تومانی از این بودجه را پیدا کرد برای خودش. ضمن این‌که این بودجه، برای تولید است. آن ۱۸ میلیارد تومانی که آقای محمدحسنی گفتند بودجه ساختاری اوج بود. آن بودجه ۱۰۰ میلیاردی ردیفش متفاوت است، البته ما امید داریم آن را به ما بدهند. اما از تصویب تا تخصیص راه بسیار است.»

او ادامه داد: «ما اگر می‌خواهیم درباره درباره شاه فیلم بسازیم، نباید «معمای شاه» را بسازیم باید راست بگوییم.» 

مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، در پایان درباره عدم تولید اثر هنری درباره حاج قاسم سلیمانی گفت: «واقعیت ماجرا این است که سوژه تا وقتی داغ است نزدیک شدن به آن بسیار سخت است. کار کردن درباره حاج قاسم هم این‌گونه است اما به محض این‌که به یک داستان خوب، جذاب و پرمحتوا برسیم حتما روی آن کار می‌کنیم.»

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =